Bezdomovci se totiž naučili stravovat se v marketech zadarmo. Své by o tom mohla vyprávět například Hana Pavlíčková. Šla nakoupit do Penny Marketu v Plzni na Borech. Mimo jiné si odsud odnesla krabičku s hermelínem, na který dostal další den chuť její syn Michal. Jaké ale bylo jeho rozčarování, když krabičku otevřel a zjistil, že je v kolečku sýru obrovský kousanec.

„Ten hermelín musel nakousnout nějaký bezdomovec, protože u nás doma to nikdo nebyl. Tak velkou pusu má jen můj přítel a ten přísahal, že ho Michalovi nesnědl,“ bere zážitek s humorem Pavlíčková. Dodává, že syn byl o dost zklamanější, protože měl na sýr opravdu chuť. Podobnou zkušenost má i matka Pavlíčkové. V Kauflandu koupila načaté vlhčené ubrousky.

Zástupci plzeňských supermarketů přiznávají, že se podobná věc může přihodit. „Setkáváme se s tím, že někdo zkonzumuje potraviny v prodejně a obal někde nechá. Hlavně u alkoholu. Vezmou si ho do zkušební kabinky, a když vyjdou, zůstane tam jen prázdná láhev,“ popisuje Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která provozuje síť Albert. Uvedl, že se v takových případech ale stává málokdy, že by tito ´zákazníci´ vraceli načaté zboží do regálů, aby si ho koupil někdo jiný. Spíš ho někde pohodí. Kromě alkoholu se podle Kytýra hladovci častěji vrhají i na bonboniéry, uzeniny a i nealkoholické pití. Také mluvčí Kauflandu Michael Šperl uznává, že tento problém v ojedinělých případech existuje i v tomto řetězci, přestože se mu zaměstnanci i bezpečnostní agentura snaží zamezit.

Reklamovat načaté potraviny je přinejmenším nelehké, pokud defekt nezjistíte bezprostředně po nákupu. To potvrdila i Hana Šašková, zástupkyně vedoucí prodejny Penny, kde Pavlíčková nakousnutý sýr koupila. V jejím případě sýr putoval rovnou do koše, vrátit ho nezkoušela.