Jde hlavně o křižovatku Americká-Sirková a její nejbližší okolí. Tedy prostor, jímž denně projde více než 30 tisíc místních obyvatel, lidí dojíždějících za prací i návštěvníků města, kteří přijíždějí do Plzně poprvé. Z místa se má stát důstojná brána do města.

„Území tu chceme zpřehlednit a dát přednost jiné dopravě než individuální automobilové,“ vysvětlil architekt Jaroslav Holler z Útvaru koncepce a rozvoje (ÚKR). Právě tady se totiž potkají lidé, kteří využívají k cestování vlaky, autobusy a městskou hromadnou dopravu.

Nový autobusový terminál pro spoje ze severního Plzeňska a Rokycanska bude hotov ještě letos. Podle návrhu architektů by pak měla být Šumavská právě v tomto úseku neprůjezdná pro auta (kromě obsluhy soudu nebo záchranářských vozů). Podle ředitelky ÚKR Ireny Vostracké už nebude důležitý podchod pod křižovatkou, pohyb chodců má být na povrchu. U nádraží si architekti představují objekt turistického centra (pro představu podobný, jakým byl v roce EHMK na náměstí Republiky potkávací Meeting Point) s kavárnou, půjčovnou kol a podobně.

Sirková ulice má v budoucnu slíbenou redukci. Jednak aut, jednak prostoru pro ně. Po vybudování silnice I/20 by se měla doprava převést právě tam. Z magistrály v centru města se stane městská silnice s mírnějším provozem. Zúží se ostrůvky i jízdní pruhy, zvětší se chodník a zastávky tramvají se posunou blíž k nádraží.