Studentská ulice v Plzni by se měla v příštím roce opravit. Touto dopravní tepnou, která protíná Severní Předměstí od Bolevce a je výpadovkou na Karlovy Vary, projede denně asi dvacet tisíc aut. „Oprava je tu třeba, zejména v místech u Kaznějovské ulice jsou auty vyježděné koleje," vysvětlil dopravní specialista Správy veřejného statku Ondřej Vohradský. Potvrdil, že v úseku mezi Plaskou a Gerskou ulicí projede denně cca 11 tisíc aut, od Gerské nahoru ke Globusu dokonce 21 tisíc vozů.

Rekonstrukci komunikace už ale nebude platit město Plzeň, nýbrž stát. Město Plzeň si totiž vymění s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) na Severním Předměstí dvě ulice včetně pozemků pod nimi. Jednou z nich je právě vysoce frekventovaná Studentská ulice, která bude nově státní silnicí první třídy. Naopak dosud státní Karlovarská silnice I/20 se stane místní komunikací ve vlastnictví města.

O směně jednal magistrát a ŘSD několik let, dohodu se podařilo uzavřít na jaře," potvrdil náměstek pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL), který směnu vyjednal.

V souvislosti s předáním Studentské ulice připraví město dokumentace pro územní rozhodnutí i pro stavební povolení a předá projektovou dokumentaci ŘSD tak, aby v roce 2016 mohl stát zahájit její rekonstrukci. Tato stavba se stane „nultou" etapou východní části městského okruhu a přípravou pro výstavbu budoucí komunikace I/20, která povede od nového mostu na Jateční třídě, podél železniční trati pod Mikulkou a bude ústit do křižovatky Studentská – Plaská.

Radnice získá směnou část Karlovarské ulice, konkrétně úsek staré silnice na Karlovy Vary k lékařské fakultě. „Karlovarská patří svojí povahou a provozním zatížením již dávno do místních komunikací. Veškerá tranzitní automobilová doprava využívá více než dvacet let Studentskou ulici," poznamenal Náhlík.

Potvrzuje to i ředitel plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák. „Dohodu s městem vítáme. Je odpovědí na to, že Studentská je ve své horní části z hlediska dopravní zátěže už de facto silnicí první třídy," uvedl Kuťák.