Už několikrát se při své tvorbě inspirovala japonskou mafií jakuzou. Teď se svou sérií náhrdelníků, kterou vyrobila jako svou klauzurní práci, zabodovala na prestižní mezinárodní soutěži Schmuck Talente.

Porota vybírala mezi 700 díly. Adéla nejdříve postoupila do nejlepší stovky, poté odborníci vybrali osm skvostů. Mezi nimi byl i ten pocházející z dílny studentky designu kovu a šperku, který spadá pod Fakultu Ladislava Sutnara ZČU. Cenu získala za vysokou technickou a uměleckou kvalitu a převzala si ji v německém Mnichově. „Překvapilo mě, že právě moje dílo porotu zaujalo. Nejde totiž o klasický šperk, jaké jsem viděla u ostatních," řekla.

Jeden z náhrdelníků Adély Wiesenbergové, který zabodoval v soutěži Schmuck TalenteČím se její tvorba tolik odlišuje? Tři náhrdelníky nejsou klasickými ozdobami na krk, ale spíše uměleckými objekty.

Ke zpracování přitom Adéla využila tři druhy exotických dřevin. „První náhrdelník je z padouku a zobrazuje bojovníka. Druhý je vyrobený z bubingy, kterou jsem nabarvila. Má upozornit na to, že je vlastně nemožné uniknout ze schránky mafie. Dítě nemá možnost volby, protože se do takového prostředí rodí," vysvětlila umělkyně pocházející z Chrudimi.

Třetí část z eukalyptu pak ukazuje strach a obavy plynoucí z nebezpečí zločinecké organizace.

Jednotlivé dřevěné dýhy Adéla skládala přes sebe, aby evokovala pro mafii typickou karetní hru kabufudu. „Při práci jsem musela být hodně opatrná, protože dřevo bylo dost křehké," doplnila žena, která vyráběla šperky asi tři týdny.