„Rychle jezdí zejména v ulici K Fořtovně, která vede od dálničního přivaděče směrem do Červeného Hrádku. K rychlé jízdě svádí i rovná Zábělská ulice. Tam auta projíždějí i 80kilometrovou rychlostí. Pro bezpečnost lidí určitě bude dobře, když strážníci opět začnou měřit rychlost,“ míní Brom. Pro měření rychlosti vytipoval na Doubravce i další ulice. „Určitě mezi ně patří Rokycanská třída a pak úseky, kde jsou školky a školy. Takže Dlouhá, Staniční, Zábělská nebo Červenohrádecká,“ jmenuje Brom.

I další plzeňští starostové navrhli městské policii místa, kde by se mělo měřit. Starosta ´jedničky´ Jiří Uhlík navrhl například ulici Karlovarskou, Plaskou, Studentskou nebo Kotíkovskou. Slovanští by zase rádi viděli radary v ulici K Hrádku, v Letkovské ulici a v ulici Na Hradčanech. Centrální obvod nechal volbu na strážnících. Návrhy starostů ještě musí schválit městská a státní policie .

Neukázněnost řidičů se podle radního pro bezpečnost Karla Palečka projevila v celém městě. „Je třeba, aby rychlost měřili i strážníci, státní policie na vše nestačí,“ míní Paleček. Podle šéfa plzeňské městské policie Luďka Hosmana vyjedou strážníci s radary do terénu hned, jak to bude možné. „Nejspíš to bude už 21. dubna, kdy začíná vyhláška platit, anebo hned v dalších dnech,“ podotkl Hosman.

Jedna cedule zatím vychází asi na 15 tisíc korun. Město nyní hledá výrobce, který by značky dodal levněji. Bude jich třeba nejméně dvacet. Kromě úseků, kde budou měřit strážníci, totiž musí být označena i místa, kde jsou stacionární radary.

Strážníci přestali měřit rychlost ve městech od 1. ledna 2009. Nový zákon jim totiž od tohoto data ukládá, aby měřené úseky označili na začátku i konci značkami. Protože ale nebylo nikde přesně definováno, jak mají cedule vypadat, strážníci v řadě měst raději od měření upustili. Nechtěli riskovat žaloby od řidičů, kteří by poukazovali na to, že značka nebyla ´předpisová´.