Na nové části stezky najdou cyklisté i pěší mimo jiné novou odpočívku, lávku přes potok a obnovenou studánku. „Potýkali jsme se tu ale i s výskytem bobra, který si tu stavěl hráze a zapříčiňoval rozliv vody do okolních luk. Měli jsme proto potíže se zavodněním podloží, které bylo potřeba zpevňovat. Museli jsme najít šetrné řešení a veškeré práce probíhaly pod dohledem ochránců přírody,“ vysvětluje komplikace při stavbě David Zeman, jednatel společnosti Roadfin Stavby, která stavbu realizovala. Nová část cyklostezky má asfaltový povrch v šířce tří metrů jen asi ve stometrovém úseku. Tam kde se městský pozemek mezi soukromými pozemky zužuje, je stezka jen dvoumetrová.

Poslední chybějící část cyklostezky, která propojuje Plzeň a Nýřany, je hotová. Její realizace stála 12 milionů korun včetně DPH. | Video: Deník/Pavel Bouda

V místech bývalého suchého brodu překlenula Vejprnický potok nová lávka. „Je šestnáct metrů dlouhá a v plné šíři tří metrů. Trochu nám zkomplikovalo situaci, že oproti katastrální mapě je Vejprnický potok v jiné poloze, ale poradili jsme si s tím,“ říká Jan Kuneš ze Správy veřejného statku města Plzně, který měl stavbu na starosti.

Po novém úseky cyklostezky projíždí i devětasedmdesátiletý Josef. „Kolo mám jako dopravní prostředek, takže jsem rád za tuhle stezku. Jel jsem po ní už několikrát a je to paráda. Jenom mě mrzí, že samotný průjezd Tlučnou je po silnici mezi auty. Až pak se to zase napojí na cyklostezku do Nýřan. Ale prý se to v dohledné době změní,“ říká vitální Plzeňák.

Za zhotovení tohoto úseku cyklostezky zaplatila Správa veřejného statku města, která stavbu pro město Plzeň zajišťuje, téměř 12 milionů korun včetně DPH. Projekt je podpořen z fondů EU, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu 2021-2027.