Celkem 126 stromů a necelý hektar porostu začali právě kácet dělníci v Kaplířově a Dobřanské ulici kvůli chystané stavbě tramvajové trati na Borská pole. „Musíme to stihnout do posledního března, kdy končí vegetační klid,“ řekl šéf investičního odboru magistrátu Pavel Grisník.

Jedná se o lípy, javory, hrušně, topoly, třešně a pak keře jako ostružiník nebo bez černý. V případě keřů byla většina hodnocena jako náletové dřeviny.

Do dvou let od pokácení má být v lokalitě náhradou vysazeno 241 listnatých stromů a 192 keřů.

Samotná stavba tramvajové trati začne 1. července. Jde o prodloužení kolejí z konečné čtyřky na Borech Kaplířovou ulicí až k univerzitě, které radnice v Plzni dlouho slibuje. Město už má skoro tři roky vykoupené všechny pozemky a získalo nutná razítka včetně stavebního povolení, podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře (ODS) se ale čekalo na možnosti čerpání evropské dotace.

V souvislosti s novou tramvajovou trasou bude v Kaplířově ulici vybudován také nový přepravní uzel, který využijí hlavně cestující do Plzně z okolních měst a obcí. Jejich autobus totiž skončí právě poblíž nové tramvajové trati a oni dál do města pojedou už tramvají po nové trase. U terminálu se počítá také se záchytným parkovištěm pro auta.

Tramvajová trať má stát kolem 600 milionů korun, přestupní uzel více než 60 milionů korun.

Dnes obsluhují Borská pole pouze autobusy a jedna trolejbusová linka. Po vybudování tratě nebudou muset lidé přestupovat při cestách z centra k Západočeské univerzitě, kde studuje asi 11 400 studentů.