Přes obydlená území totiž mělo do obalovny i lomu a zpět mířit až 160 nákladních vozidel za den.

Podle odpůrců z občanského sdružení Pekelný vrch odvedení velkého množství nákladních aut neřeší udržení dosavadního rázu krajiny a zdravého ovzduší. Obávají se, že tyto přednosti nedotčené oblasti znehodnotí samotný provoz obalovny. Tvrdí, že výrobna se do lokality nehodí a patří do průmyslových areálů. „Bojíme se, že produkty, například zbytky ropných částic, které ze zařízení mohou uniknout, způsobí kontaminaci vody a půdy. Následky se neprojeví hned, ale za pět až deset let," nastínila hlavní argumenty Barbora Doušová ze sdružení Pekelný vrch.

Odpůrcům se nezamlouvá ani kladné stanovisko a závěry dokumentace EIA, tedy posudku o vlivu stavby na životní prostředí, zveřejněné na konci dubna. Členové sdružení soudí, že dokument obsahuje neúplné a nekonkrétní informace. „Chybí v něm řada věcí, které by tam měly být. Nedostatečné je například posouzení vlivu na faunu a floru," uvedl člen sdružení Jaroslav Šíma.

Podle Doušové schází údaje ohledně provozu výrobny asfaltových směsí. „V posudku EIA stojí popis fungování dvou typů obaloven, ale už se nepíše, která by tu měla být. Postrádáme i protokol o provozu zařízení, to znamená jaký druh surovin bude zpracováván," sdělila Doušová.

Starosta Nečtin Jiří Křemenák se snaží mírnit obavy. „Pro mnoho lidí je to kvůli asfaltu citlivá záležitost. Hlavně ti starší si totiž ještě pamatují, jak se kdysi vyplachovaly korby naftou. Díky dnešním technologiím takové riziko nehrozí," vysvětlil.

Poukázal na fakt,že obalovna asfaltových směsí, které se používají při stavbě silnic, přinese lidem pracovní místa a obci finanční kompenzace.

Zatímco areál, kde má vyrůst obalovna, se nachází na katastru Nečtin, náklaďáky měly proudit přes Skelnou Huť a Trhomné, které spadají pod Krsy. Právě odvedením dopravy z těchto obcí podle starosty Jana Orosze podmiňovaly Krsy souhlas se stavbou obalovny. V současnosti probíhají jednání, jestli investor postaví silnici II. třídy nebo účelovou komunikaci pouze pro auta směřující do areálu lomu a obalovny.