Odlehčit centru od těžké dopravy je jeden z hlavních cílů nového územního plánu, který si zpracovává Starý Plzenec. Náklaďáky trpí hlavně náměstí, kudy projíždí od dálnice do Bohemia Sektu a do Katalog servisu v sousedních Šťáhlavech a zpět.

Plán hledá cestu, jak na to. Počítá i se zdvoukolejněním trati Plzeň – České Budějovice, které do deseti let chce Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Už se vystřídalo několik variant. První návrh počítal s tím, že SŽDC bude chtít zrušit přejezd v Radyňské ulici a silnice od Černic se u viaduktu rozdělí do dvou větví a ty se centru vyhnou. Plzenečtí si ale přáli přejezd zachovat, na což nakonec SŽDC kývla. Druhý návrh s přejezdem už počítal, ale zamýšlel ho přesunout a zabrat část školní zahrady, což se opět setkalo s nesouhlasem. „To snad nemysleli vážně,“ kroutili hlavou Plzenečtí při čtvrtečním veřejném projednávání návrhu územního plánu.

Ozývali se také opoziční zastupitelé. „Školní zahrada by měla zůstat zachovaná pro děti. Auta projíždějící městem by měla jezdit nad železniční tratí,“ nechal se slyšet předseda místní organizace TOP 09 Miroslav Hlaváč, pod jehož připomínky k návrhu územnímu plánu (kde problém dopravy figuroval také) se podepsalo 300 občanů.

Další možná odpověď na otázku 'Co s tím přejezdem?' navrhovala šikmý podjezd. „Ten by ale byl problematický,“ řekl za zpracovatele plánu Milan Svoboda.
Pak se ale objevila nová možnost, která, zdá se, vyhovuje nejvíce lidem:

Silniční dopravu opět rozvětvit u viaduktu a vést dvěma směry, ovšem s tím, že jedna větev by nejspíš vedla částí areálu silničářů a ne školní zahradou a přejezd v Radyňské by po úpravách zůstal. „Musíme o tom teď jednat,“ řekl Svoboda s tím, že za zabrané pozemky by mohli silničáři dostat náhradou jiné, například v některé z průmyslových zón.

Podle starostky Vlasty Dolákové by to mohlo být inteligentní řešení. „Nákladní dopravu by se pak podařilo z náměstí odklonit. Od viaduktu by proudila pod areálem silničářů přes Riegrovu do Nádražní ulice,“ konstatovala starostka.