Plzeňské městské dopravní podniky a Parking Plzeň se zřejmě od ledna příštího roku spojí. Sloučení obou městských firem nemá ani tak přinést ekonomický přínos, ale spíš návaznost veřejné dopravy a parkování. „Spojení má smysl, bude to strategický krok," prohlásil primátor Martin Zrzavecký (ČSSD).

Zmínil například efektivní systém využití záchytných parkovišť či další využívání Plzeňské karty. Záměr spojení, resp. přičlenění Parkingu Plzeň jako organizátora parkovacích automatů a parkovacích domů k dopravnímu podniku už schválila městská rada.

Náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL) uvedl jako příklad v praxi dopravní terminál v Šumavské ulici u hlavního vlakového nádraží, který tu chce radnice nákladem asi 100 milionů korun vybudovat. Má jít o jakési nové autobusové nádraží, v budoucnu se tu uvažuje dokonce o dalším parkovacím domě. „K tomu potřebujeme partnera," poznamenal Náhlík.

Jiným příkladem jsou dva další podobné dopravní terminály a parkoviště uvažované v souvislosti s tramvajovou tratí k univerzitě na Borských polích.

„V Kaplířově ulici bude třeba vyřešit parkování," vysvětlil Náhlík s tím, že jako nejracionálnější řešení vychází, aby měl tuto záležitost na starost dopravní podnik.

O spojování několika městských firem se v Plzni mluví léta. Svého času se zvažovalo dokonce spojení dopravního podniku, Plzeňské teplárenské a také vodárny, kterou si radnice nyní odkoupila zpět do svého majetku. Spojením měla vzniknout velká městská společnost, pod níž by spadaly služby zajišťované městem. Zůstalo to ale jen v rovině úvah.

Rýsující se spojení PMDP a Parkingu Plzeň je podle místopředsedy představenstva PMDP Jiřího Šnebergera (ODS) logickým spojením. „V první chvíli to asi nebude úplně jednoduché. Parking se potýká se spoustou problémů, které převezme dopravní podnik," míní Šneberger s tím, že Parking nemá přesné a stoprocentní využití. „Propojení toho, co chceme udělat, tedy navázání parkovišť na napojení linek městské dopravy určitě smysl mít bude," dodal Šneberger.