"Většina změn bude probíhat přes noc, aby byl dopad pro cestující minimální. Přesun vnitrostátních pokladen do horní haly je připraven ze 4. na 5. ledna, přemístění mezinárodních pokladen z 5. na 6. ledna a odjezdových a příjezdových tabulí z 6. na 7. ledna. V době stěhování a prvních dnů v novém režimu Správa železnic zajistí koordinátory pro případné navádění cestujících. Od pondělí 10. ledna bude spodní hala kompletně uzavřena, zůstane v ní pouze koridor k výtahu. Veškeré služby včetně veřejných toalet budou k dispozici v horní hale," informovala mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Celá výpravní budova bude osazena provizorním orientačním systémem, zároveň na všech vstupech (podchod ze Šumavské i Železniční ulice a z přednádraží) bude osazen situační plánek stanice, aby cestující věděli, kde a jaké služby jsou dostupné.

Práce na rekonstrukci výpravní budovy začaly letos v květnu a potrvají minimálně dva a půl roku. Letos se soustředily do zázemí spodní haly a na centrální schodiště, kde budou nově dva eskalátory. Zhotovitelem je SPOLEČNOST NÁDRAŽÍ PLZEŇ, kterou tvoří Metrostav DIZ jako vedoucí společník, dále OHLA ŽS a AVERS, cena je 668 mil. Kč.

Pistoriusová uvedla, že celý objekt dostane novou střechu a fasádu, vše s důrazem na jeho památkovou ochranu. "Důležitou součástí rekonstrukce pak bude výměna všech vnitřních rozvodů a také oken a dveří, což zajistí nižší energetickou náročnost budovy. Dále dojde k vytvoření administrativně- provozního zázemí složek Správy železnic a dopravců včetně úprav ve vyšších patrech," vyjmenovala s tím, že zcela přestavěna bude horní hala, která bude sloužit jako otevřený čekárenský prostor v podobě obchodní pasáže s komerčními jednotkami po obou stranách. Snadnější překonání výškového rozdílu mezi hlavní a horní halou zajistí eskalátory a výtahy.

Hlavní hala bude mít nové komplexní osvětlení a kamery s přímým dohledem. Součástí orientačního a informačního systému budou hlasové majáčky pro nevidomé a indukční smyčky pro sluchově postižené.