Vedení Plzeňského kraje zrušilo miliardovou soutěž na provoz vlaků ještě před podáním nabídek. Kraj nyní podle krajské mluvčí Aleny Marešové připravuje nové podmínky tendru.

„Zakázky jsou ještě aktualizovány s ohledem na vývoj dalších projektů ve veřejné dopravě, jako je například nový krajský tarif,“ sdělila Marešová s tím, že současnou snahou je doplnit zadávací dokumentaci o co nejaktuálnější informace. „Předpokládáme dokončení prací na finalizace zadávacích dokumentací do jednoho měsíce,“ uzavřela mluvčí.

DVA ZÁJEMCI

Pro České dráhy to znamená, že budou mít nejméně jeden rok navíc jistotu provozu bez soutěže na některých tratích v Plzeňském kraji.

Zájem o zakázku projevily podle informací Deníku České dráhy a Arriva. „Uvítáme, pokud se podmínky soutěže změní, některé požadavky byly podle našeho názoru až příliš přísné,“ uvedl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.

Zrušení zakázky znamená, že dojde k posunu zahájení plnění podle nové smlouvy o rok, což vychází na prosinec 2022.

Plzeňský kraj zatím jako jediný v republice v poslední době vypisuje na železniční dopravce otevřené soutěže.

NÍZKOPODLAŽNOST A KLIMATIZACE

Desetiletá smlouva měla hodnotu 3,3 miliardy korun, cestujícím měla přinést zásadní změnu kvality, i když kraj po vítězném dopravci nepožadoval úplně nové vlaky.

Podmínkou byla částečná nízkopodlažnost, klimatizace či připojení k wi-fi. Kraj počítal s tím, že zejména v Německu se v příštích dvou letech uvolní řada relativně nových vozidel díky nákupu jiných.