„Je to tam nebezpečné hlavně za tmy a za deště, když je špatná viditelnost. Bloky jsou šedé a splývají se silnicí, takže je člověk snadno přehlédne a nabourá. Zvlášť je to nebezpečné pro řidiče, kteří to tam neznají, “ říká profesionální šofér Jiří Klimeš.

S připomínkami motoristů však zásadně nesouhlasí dopravní policisté ani silničáři. „Betonové bloky jsou před přechodem proto, aby se zabránilo předjíždění vozidel a aby byl zaručen bezpečný prostor pro odbočení automobilů jedoucích z ulice U Borského parku doleva směrem na Klatovy,“ uvedl policejní mluvčí Jaroslav Ibehej.

Podle technického náměstka plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Michala Syřínka jde o standardní ostrůvek, který má před auty chránit chodce přecházející širokou silnici nadvakrát. „Je lepší, když řidič, který zábrany přehlédne, narazí do nich, než aby zranil chodce,“ míní Syřínek. Odmítá návrhy některých motoristů, podle nichž by měly být zábrany označené výstražným světlem. Přemíra dopravního značení totiž podle něj vede ke ztrátě pozornosti řidičů. „Šoféři by měli jezdit tak, aby bloky nepřehlédli. Navíc v místě svítí i veřejné osvětlení, takže tma tam rozhodně není,“ podotkl Syřínek.

Jak říká Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně (SVSMP), betonové bloky jsou účinné. „Bývají často rozbořené, to znamená, že plní svůj účel ochránit chodce,“ dodává s tím, že odborníci na dopravu SVSMP ještě zváží možnost umístění výstražných světel. Bloky ale ze silnice rozhodně nezmizí. Budou tam ještě nejméně tři roky, dokud nebudou prodlouženy tramvajové koleje na Borská pole. V té době totiž bude zmíněná křižovatka kompletně přestavěna. Teprve tehdy budou bloky definitivně odstraněny.