Například elektro Datart zahájilo včera novoroční výprodej, ve kterém láká na zlevněné zboží až o 70 %. „Novoroční slevy se týkají zejména produktů v oblasti multimédií, externích disků, flashek, tabletů, počítačů a malých kuchyňských spotřebičů," vyjmenovala mluvčí Datartu Iva Pavlousková.

V povánočních výprodejích Datartu jsou zatím megahitem televize, které nyní podle mluvčí tvoří téměř 50% obratu výprodejů. Dále zákazníci nejvíce nakupují chytré telefony, výkonné notebooky 
a sušičky na prádlo. „Do výprodejů se zákazníci vrhli po hlavě, některé produkty byly vyprodány během několika minut," dodala Pavlousková.

V Tescu odstartovaly slevy 26. prosince. Od té doby však ceny zboží stále klesají. „Nabídka zlevněného sortimentu je podobně jako v minulých letech odstupňována 
a do výprodeje jsou stále zařazovány nové položky," potvrdil manažer externí komunikace Václav Koukolíček. Tesco láká na slevy až 75 %, kterou najdou zákazníci u vybraných vánočních dekorací a papírenského zboží, elektroniky, hraček nebo domácích potřeb. Největší zájem je podle Koukolíčka především 
o oděvy, hračky, vybranou elektroniku a domácí potřeby.

Také obchody Globus zařazují zboží do výprodejů postupně. „Již v první polovině prosince jsme odstartovali tradiční předvánoční výprodeje. Po Štědrém dnu jsme zlevněné zboží rozšířili o další stovky položek. Další část sortimentu zařazujeme v prvním lednovém týdnu a výprodeje budou trvat téměř do konce února," prozradila vedoucí externí komunikace Pavla Hobíková. Ceny podle ní klesají až o 70 %. „Slevy se týkají především nepotravinářského sezonního zboží, tedy oblečení, hraček, elektroniky, zimních doplňků, sportovního vybavení a dekorací," vyjmenovala Hobíková.

Na tradiční výprodeje čekali také zákazníci internetového obchodu Alza.cz. 
„V průběhu prvních výprodejových dnů byl největší zájem o mobilní telefony, externí disky a paměťové karty," vyjmenovala PR manažerka Šárka Jakoubková. Nejvýhodnější je prý nákup rozbaleného zboží, které se vrací jako nevhodný dárek. Některé zboží už je podle manažerky zcela vyprodáno. „Nejrychleji jsme vyprodali sluchátka Philips, která byla v nabídce se slevou 48 %. Počet vyprodaných položek se bude, vzhledem k velkému zájmu, každý den navyšovat," potvrdila Jakoubková.

Internetový obchod Mall.cz nabízí slevy až 80 %. „Ve výprodejích je největší zájem 
o elektroniku, dále o sportovního vybavení či značkovou módu," uvedla PR manažerka Michala Gregorová. Zboží je do výprodeje prý neustále doplňováno. „Budeme tak činit až do konce ledna, kdy výprodeje skončí," prozradila Gregorová.

Ale pozor! Nabízené slevy prodejců nemusejí být pravdivé. „Setkáváme se s tím, že obchodník uvádí větší slevu, než je ve skutečnosti. Někteří také uměle navyšují cenu, kterou poté zase sníží," potvrdil ředitel inspektorátu pro Plzeňský a Karlovarský kraj České obchodní inspekce Jan Řezáč. V současné době se inspektoři zaměřují především právě na kontroly výprodejů.