Bylo k tomu potřeba dvou jeřábů, aby technici namontovali dvanáctimetrový kotel zpět na pojezd. A velký návrat hlásí lokomotiva v květnu. Stroj, jejž vyrobila plzeňská Škodovka v roce 1947, vlastní Iron Monument Club, který ji používá k oblíbeným jízdám historických vlaků. V České republice a na Slovensku jsou jen tři provozuschopné lokomotivy tohoto typu. Oprava kotle stála 1,8 milionu korun. Po kompletaci dílů stroj čekají tlakové zkoušky či zkušební zatopení.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditŠlechtična má opravený kotel
Plzeň - Sedm měsíců trvalo, než se opravený kotel legendární parní lokomotivy 475.111, které je s oblibou přezdíváno Šlechtična, vrátil z Kolína zpět.
Kliknutím zvětšíte
Parní lokomotiva Šlechtična má opravený kotel. Na koleje by se měla vrátit v květnu
|
Foto: DENÍK/Zdeněk Vaiz