Mimořádný 31. ročník v roce Plzně jako Evropského hlavního města kultury byl nejúspěšnějším v historii – festivalové dění přilákalo více než 120 tisíc diváků. Návštěvníci viděli 80 představení od 25 souborů z 13 zemí a čtyř kontinentů.

Hned úvodní víkend proměnil Plzeň v město loutkářů. Obří loutky španělské skupiny Carros De Foc i další představení českých i zahraničních divadel pod širým nebem vidělo více než 100 tisíc lidí.

Druhá polovina festivalu přinesla dalších 45 představení ze čtyř kontinentů, mimo jiné z Vietnamu, Japonska, Argentiny, Izraele, nebo Francie. Festival ukončil v neděli večer česko–belgický projekt UBUdneS, závěr obstaralo uvedení Aladina v režii Matěje Formana. Naprostá většina představení byla vyprodaná.

Mezi umělecké vrcholy festivalu pařilo představení Odcházení finského souboru W.H.S., inscenace Yael Rasooly Dům u jezera nebo špičkový britský kousek Stůl souboru Blind Summit Theatre.

Festivalu kralovaly obří loutky, vietnamské vodní loutkové divadlo a setkání s dvorním loutkářem Tima Burtona Peterem Saudersem a jeho dílem.

„Během festivalu došlo k řadě pozoruhodných uměleckých setkání napříč obory. Tato setkání jsou vždy zdrojem inspirací a dalších spoluprací. Kromě uměleckých debat se řešily i budoucí koprodukce či možnosti uměleckých rezidencí pro zahraniční umělce v Plzni," řekl Jakub Hora, ředitel Skupovy Plzně a zároveň ředitel Divadla Alfa.