Školu si vybrala i proto, že nabízela francouzštinu. Tu se však nakonec dívka učit nebude. Ze strany školy to bere jako podraz. Proto uvažuje o přestupu na konkurenční gymnázium Luďka Pika, kde by se vedle angličtiny francouzštinu učila. Dívka nechtěla zveřejnit své jméno, redakce jej ale zná.
„V brožurce, kterou gymnázium rozdávalo na plzeňských základních školách, bylo uvedeno, že studenti si budou moci vybrat ze čtyř jazyků včetně francouzštiny. Byl to jeden z důvodů, proč jsem se na gymnázium hlásila,“ uvedla dívka. „Já jsem si vybrala angličtinu a francouzštinu, ale nakonec budu studovat angličtinu a němčinu, i když o druhý z jazyků zájem nemám,“ dodala dívka, kterou mrzí, že škola studenty ani neinformovala o důvodech, proč francouzštinu mít nebudou. „Je to od nich ohavnost, kdybychom to já i další spolužáci věděli, nešli bychom tam,“ dodala.
Ředitelka gymnázia Margit Turníková uvedla, že sice čtyři jazyky nabízeli, ale zároveň upozorňovali, že o výběru bude rozhodovat převažující zájem studentů, a ten byl o němčinu a angličtinu. „Také bych si přála, abychom mohli učit francouzštinu třeba tříčlenné skupiny studentů, ale to z ekonomických důvodů opravdu nejde,“ uvedla Turníková.
Dívka upozornila i na to, že studenti angličtiny museli absolvovat rozřazovací test, kterým když neprošli, dostali se do začátečníků, i když se angličtinu učili několik let. „Podle našich zkušeností nezáleží na počtu let, ale skutečných znalostech a ty má někdy student po dvou letech studia větší než ten po šesti,“ vysvětlila Turníková. Podle ní škola chtěla vybrat opravdu výborné angličtináře. Ti ostatní podle ní musí vědomosti sladit. To by se s pomocí domácích úkolů a individuálního přístupu učitelů mělo podle ředitelky podařit během prvního pololetí.