Nyní plzeňské Ředitelství silnic a dálnic hledá společně s městem jiné řešení. „Uvažujeme o tom, že by komunikace vedla estakádou na pilířích od Borské ulice, nad Škodovkou a autobusovým nádražím až k lochotínskému parku,“ uvedl ředitel ŘSD v Plzni Zdeněk Kuťák s tím, že i tato varianta je velmi finančně náročná. Vyloučila by ale bourání objektů v areálu Škodovky.
ŘSD si nyní nechá zhotovit studii, která by měla vyjasnit, zda bude možné postavit silnici nad areálem Škodovky a jaké finanční prstředky by si její stavba vyžádala. „Studie by měla být hotová v listopadu. Poté bychom zadali posouzení vlivu na životní prostředí EIA,“ doplnil Kuťák s tím, že právě na jeho výsledku bude záležet, která z variant bude dál přicházet v úvahu.
Ve hře zůstává totiž dál i plán vést čtyřpruhovou komunikaci Korandovou a Kotkovou ulicí. Stejně tak ještě není zcela vyloučená možnost, že by těmito ulicemi mohla vést obousměrná dvoupruhová silnice.
Tato možnost se zamlouvá i občanskému sdružení Společnost pro veřejnou dopravu (SPVD). „Estakáda je sice hezké, ale velmi nákladné řešení. Myslím si, že stavět takovouto komunikaci v blízkosti zastavěného území je nešťastným krokem,“ uvedl předseda SPVD Miroslav Klas.
Podle vyjádření náměstka primátora města Plzně Jiřího Uhlíka by tato změna neměla nijak výrazně zdržet stavbu komunikace. Na vyjádření k plánované estakádě je ale podle Uhlíka brzy. „Není na ni ještě ani zpracovaná studie. Až ta napoví, zda estakádu stavět či nikoli,“ uvedl.