Silnice má totiž vést mezi městskými domy v lokalitě zvané Berlín. Ty budou neobyvatelné. Lidé jsou zoufalí.Uvažovaná silnice vedoucí lokalitou Berlín

Bytový odbor města Plzně už zaslal do „Berlína“ dopisy. „Zatímco lidé z okolí dostali nabídku k odkupu bytů, nám kolem chystané komunikace přišlo oznámení, že ze stávajících domů budou z hygienických důvodů nebytové prostory. Máme si tak hledat bydlení jinde,“ popsala obsah oznámení Vlasta Zůnová, která v jednom z ohrožených bytů žije.

Od politiků přišly rozporuplné reakce. Náměstek primátora Jiří Uhlík plánované vystěhování potvrdil. „Postupujeme podle územního plánu. Zatím chceme napojit alej Svobody na Kotíkovskou ulici. Pak budeme pokračovat v napojení na západní okruh u Radčic,“ vysvětlil Uhlík. To prý není žádnou novinkou. Prodloužení aleje Svobody k obchvatu je v územním plánu už z dob minulého režimu. Nyní však obyvatelé Berlína slyšeli z lochotínského obvodu názory, že spojka k Radčicím se dělat nebude. Propojení ke Kotíkovské ulici ale ano.

„Starosta obvodu Jiří Winkelhöfer jako důvod uvedl lepší spojení pro obyvatele nové zástavby,“ kroutil nechápavě hlavou zakladatel občanského sdružení obyvatel Berlína Jan Polata s tím, že spojení mezi Karlovarskou a Kotíkovskou existuje. „Dělat to jen kvůli většímu pohodlí obyvatel nové zástavby a obětovat skoro 40 rodin, které v Berlíně bydlí třeba 50 let, mi přijde jako příliš vysoká cena,“ argumentuje Polata, který ale patří k těm šťastnějším, kteří se stěhovat nemusí.

Podle občanského sdružení je důvodem plánované spojky především zájem někoho z magistrátu. „Myslím, že někdo chce tyto domy od města dobře koupit a pak je pronajímat,“ zazněly názory z Berlína.

Podle Winkelhöfera je ale komunikace důležitá. Domy kvůli ní nepadnou. Hlukové limity i přes protihlukovou stěnu ale budou natolik vysoké, že k bydlení budou domy nevhodné.