Jako na slalomové dráze si připadají řidiči aut na silnici mezi Doudlevci a Radobyčicemi. Přestože bezpočet výmolů tu silničáři zazáplatovali letos na jaře, stejný problém se tu po několika měsících opakuje znovu, a úsek tak zůstává nejhorší silnicí v Plzni.
„Trasou projedou denně spousty aut a silnice je v děsivém stavu. Je to ostuda pro celou Plzeň. Když Deník v březnu zveřejnil článek o žalostném stavu vozovky, silničáři ji vyspravili. Záplaty jsou ale teď znovu vyježděné a celkový stav se ještě zhoršil,“ upozorňuje čtenářka Deníku paní Hladíková.
Silnice připomínající ementál dělá problémy i řidičům autobusů městské hromadné dopravy. „Na silnici plné děr jsou ohrožené zejména nízkopodlažní autobusy. Řidiči musí dávat pozor a vyhýbat se výmolům. Často řešíme právě případy, kdy je podvozek autobusů poškozený poté, co vůz vjel do díry. Avizovali jsme řadu silnic, které je třeba opravit. Zatím je opraveno asi 50 procent vozovek, po nichž jezdíme,“ vysvětluje dopravně – provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Václav Zikmund.
Další provizorní opravy se řidiči dočkají letos v září. Až tehdy bude mít Správa a údržba silnic (SÚS) Kralovice, která má silnici udržovat, volné potřebné stroje a pracovníky.
„Silnici opět zazáplatujeme. Nic jiného se s tím zatím nedá dělat. Problémy se opakují proto, že vozovka má poškozený povrch i podkladové vrstvy a zatéká do ní. Abychom ji ale mohli kompletně opravit a zamezit tak opakování tvorby výmolů, musíme vykoupit či směnit soukromé pozemky, které jsou pod silnicí. Potrvá to zhruba dva roky. Projekt na opravu silnice už máme připravený,“ vysvětlila ředitelka SÚS Kralovice Jana Kašparová. Dodává, že na rekonstrukci vozovky má zatím SÚS připraveno 25 milionů korun.
S úsekem od Tyršova mostu a kolem doudleveckého hřbitova do Radobyčic má své plány i město. Na místě chystá výstavbu nových chodníků a pruhů pro cyklisty. Budou mít svůj prostor mimo vozovku.