Po silnici spojující Plzeň a Radčice projede denně v obou směrech v průměru 6400 aut. Jezdí po ní také cyklisté, po krajnicích chodí pěší, autobusy MHD brzdí na zastávkách, které nejsou v zálivu a kdo je chce zkusit objet, riskuje.

Má se to ale změnit.

Plzeňští radní ve čtvrtek odsouhlasili studii, která má Radčickou ulici zásadně upravit v úseku od mostu u Kalikovského mlýna k Radčicím a připraví ji na nápor ze západního okruhu.

„Cílem je zajistit bezpečnost uživatelů této komunikace, zejména chodců a cyklistů. Jedná se o krajskou komunikaci II. třídy, které v současnosti chybí chodníky pro souběžné bezpečné vedení pěší a cyklistické dopravy. Je také nutná úprava zastávek MHD a křižovatek, zejména u křižovatky propojující areál zoologické a botanické zahrady prostřednictvím nové lávky přes Mži se sídlištěm Skvrňany,“ uvedl Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje podle Náhlíka v nejbližší době silnici do Radčic částečně rozšíří a upraví zastávky MHD Pod Zámečkem., to však všechny problémy nevyřeší.

Po první části západního okruhu, který má Plzni ulevit od dopravy, se už od roku 2014 jezdí mezi Novou Hospodou a Křimicemi. Druhá z Křimic na Košutku zatím chybí, ale bude. Až se po ní začne jezdit, čeká se, že v Radčické doprava ještě zhoustne. U Radčic se totiž bude z okruhu sjíždět.

Studie, již rada schválila, navrhuje v Radčické úpravu křižovatek, zastávek, souběžné stezky pro pěší i cyklisty a také chráněná místa pro přecházení chodců.

Podle hejtmana Josefa Bernarda se mělo se stavbou zbytku západního okruhu začít v roce 2020, ale je možné, že čekání bude kratší. „Chceme zkusit soutěžit stavbu takzvaně na funkci a výkon.

To by nám umožnilo zahájit stavbu minimálně o rok dříve. Máme právní stanovisko, že je možné takto postupovat. Díky tomu bychom nemuseli čekat na dokumentaci na provedení stavby, to už by měl na bedrech daný dodavatel,“ řekl Deníku.