Tradičních dvacet pět tisíc tun soli a stejné množství inertního posypového materiálu, tedy kamenné drti a písku mají silničáři ve skladech připraveno pro aktuální zimní sezonu 2017/2018.

Sezona a s ní i silničářská pohotovost začíná vždy 1. listopadu a končí s koncem března. Letos si první výjezdy vyzkoušeli o minulém víkendu, kdy za sněhem vyráželi do vyšších poloh. Napadl na Šumavě nebo na Bezvěrovsku. Jinak jim podle dispečera Jiřího Slapničky říjen přál. „Bylo teplo a mohli jsme dlouho opravovat s emulzí a tekutým asfaltem. Mezitím jsme zhruba od poloviny října přestrojovali vozy z letního režimu na zimní,“ popsal a dodal, že opravy ale neskončily – provádí se teplou i studenou balenou směsí.

Vozový park silničářů tvoří kolem 130 vozů. Na letošek si k nim pořídili posily. „Máme čtyři nové vozy pro údržbu silnic I. třídy v Plzni,“ pokračoval dispečer.

Minulá zimní sezona 2016/2017 byla rekordní. O výjimečnost se postaraly hlavně lednové přívaly sněhu, mrazy a ledovka, kvůli nimž silničáři vysypali 10,5 tisíce tun soli a 9000 tun inertního materiálu, náklady na zimní údržbu za více než 60 milionů korun. Zásoby ani přípravy na tuto sezonu to ale neovlivnilo.

Kolik stála zima?
❆ sezona 2016/2017 - 170 milionů Kč*
❆ sezona 2015/2016 - 165 milionů Kč
❆ sezona 2014/2015 - 147 milionů Kč
* jen během rekordního ledna se vysypalo materiálu za 60 mil. Kč