„Když mrzne z jednoho dne na druhý a přes den vystoupí teplota nad nulu, asfaltovat se ještě může. Kdyby ale bylo pod nulou i přes den, muselo by být asfaltování odloženo. Takže teď bedlivě sledujeme předpovědi,“ řekl Václav Pelikán z Ředitelství silnic a dálnic.

Jak budou práce pokračovat nejde odhadovat ani z předpovědi meteorologů. Teplota má kolísat kolem nuly. „Dnes bude oblačno, přijít mohou slabé sněhové přeháňky. V noci čekáme minus dva až minus pět stupňů. Přes den může teplota vyšplhat na plus jeden. Ve středu se bude denní teplota pohybovat od minus jednoho do plus dvou stupňů. Ve čtvrtek a v pátek se mírně oteplí na plus tři stupně,“ uvedla plzeňská meteoroložka Marta Suchá.

Podmínky pro pokládání jednotlivých vrstev silnice jsou pro každou z nich jiné. „Podkladová vrstva, která je obvykle vysoká pět centimetrů, se může pokládat i když je teplota na nule. Takzvaná ložní vrstva je druhá odspodu. Nejčastěji ji tvoří nemodifikovaný asfalt, který je možné pokládat při třech stupních nad nulou. Horní vrstvu zvanou obrus je možné pokládat při plus deseti stupních. Ovšem průměrná teplota za posledních 24 hodin musí být minimálně plus pět stupňů Celsia,“ vysvětlila ředitelka Správy a údržby silnic Kralovice Jana Kašparová.