Teď je třeba data aktualizovat, a tak se za měsíc postaví na 30 stanovišť ve městě sčítači aut.
„Na sčítání se většinou najímají brigádníci," potvrdil dopravní specialista Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský. Sčítat se bude v některém ze všedních dnů kolem poloviny září. Někde pět hodin, někde celý den. Brigádníci budou rozmístěni na dvaceti stanovištích na příjezdových cestách do města a na deseti místech ve městě. V rukou budou mít diktafony i bloky a údaje doplní i kamerový systém.
„Sčítat se budou zvlášť osobní a nákladní auta. U každého se také zapíší či nadiktují poslední čtyři znaky na registrační značce auta," vysvětlil Vohradský. Data se vzápětí zadají do počítače a speciální software je bude párovat, rep. vyhodnotí, zda auto do určité doby z města na druhé straně také vyjelo. Pokud ano, půjde o tranzit, protože vůz Plzní v podstatě jen projel.
Aktuální zjištění tranzitních tras je pro plzeňskou dopravu důležité. Pokud se bude vědět, kolik jich městem jen projede, může to signalizovat, kolik jich z města odpadne po zprovoznění západního okruhu nebo tepny I/20.
„Z výsledků sčítání v roce 2007 vyplynulo, že 7 % ze všech aut ve městě byl transit," poznamenal Vohradský. Nyní se předpokládá, že to nebude víc.
Před devíti lety vjíždělo do Plzně denně 78 tisíc aut, z toho devět tisíc nákladních. Nejvíc aut, která jen projížděla, jelo ve směrech Rokycanská-Domažlická a Rokycanská-Studentská. Nejvíce kamionů jelo na Borská pole a do Škodovky.