Letošní horké počasí přineslo Plzeňskému Prazdroji rekord. Už na jaře prodal takové množství piva, jakého obvykle dosahuje až touto dobou. Maxima pokořil květen, kdy o prodlouženém prvomájovém víkendu čísla atakovala hranici 45 tisíc hektolitrů, a pivovar čeká, jak se bude situace vyvíjet dál.

Prazdroji při sledování této situace a reagování na ni pomáhá vlastní analytický model Jáchym. Dá se říct, že Jáchym kombinuje meteorologii s logistikou a pomáhá řídit výrobu piva. „Model vychází z dlouhodobých i aktuálních předpovědí počasí a zahrnuje i data o spotřebě jednotlivých typů piv za konkrétních teplot. Dokážeme díky němu dobře plánovat výrobu a vycházet tak vstříc aktuální poptávce a chutím pivařů,“ vysvětluje obchodní ředitel pivovaru Tomáš Mráz a dodává, že chutí piva jeho zvýšená výroba ovšem, neotřese: „Pivo je ušlechtilý nápoj, musíme dodržet veškeré varné procesy a doby kvašení a zrání, na kvalitu nelze spěchat.“

Na jarním rekordu se kromě počasí podepsalo i to, že v České republice rok od roku přibývá restauračních zahrádek i předzahrádek. „Na změny počasí reaguje spotřeba jednotlivých typů piv různě. Nejméně výkyvů a nejvíce věrných konzumentů mají tradičně ležáky jako prémiový Pilsner Urquell. Při teplotách kolem 25 stupňů jde nahoru spotřeba zejména výčepní desítky, v tropických vedrech se zvedá poptávka po nealkoholickém Birellu. Podobně se daří i ciderům,“ dodala mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková.