Bazarem garantovaná roční záruka na motor a sedmidenní výměna vozu bez otázek se totiž vztahuje pouze k vozům s cenou více než 100 tisíc korun. Kupující prý měla u jedenáct let starého vozu s poruchami počítat.

„Původně jsem si jela koupit Toyotu Yaris, která stála v Brně a museli by mi ji přivézt. Technik mi ale řekl, že není v dobrém stavu. Za stejnou cenu mi nabídl Peugeot 206, o kterém mi řekl, že je motorově a technicky v pořádku, že má jen kosmetické vady,“ vypráví Plzeňanka. Už druhý den se však ukázalo, že není v pořádku ventilátor u chladiče a z motoru se ozývalo podivné klapání. Reklamaci, kterou nová majitelka podala, však bazar zamítl.

„Chtěla jsem nejdřív auto vyměnit nebo vrátit v sedmidenní lhůtě, to ale prý nejde. A jak se ukázalo, roční záruka na závady v motoru se vztahuje jen na dražší vozy, což mi samozřejmě nikdo neřekl,“ stěžuje si Petra Šauerová, podle níž jde o jasnou lživou reklamu. Autobazar se brání, že jsou informace uvedeny na webových stránkách.

„Zákaznice kupovala jedenáct let starý vůz za 59 tisíc, jehož stav odpovídal svému stáří. Zákazníkům doporučujeme, aby si u staršího auta nechali u mechanika zkontrolovat minimálně stav oleje, motoru, rozvodového řemenu,“ uvedla mluvčí společnosti AAA Auto Dana Pavlousková s tím, že je vhodné počítat s finanční rezervou 10-15 tisíc právě na tuto kontrolu. „Paní Šauerová navíc podepsala předávací protokol, v němž je stav vozidla podrobně popsán. Byla s ním srozuměná a souhlasila s ním,“ dodala Pavlousková.

Podle zákaznice však nebyly informace podané prodavačem vůbec úplné. „Například neadekvátní výkon motoru mi technik vysvětlil tím, že se tato kolonka týká hlavně nových aut. Ta starší mají vždy neadekvátní výkon ve srovnání s novými auty,“ vysvětluje Šauerová, která chce odstoupit od smlouvy a čeká jen na posudek soudního znalce.

Ten má prý podezření, že bylo auto bourané. „Třeba i kvůli tomu, že ačkoli je střecha poškozená od krup, přední kapota je naprosto v pořádku a kryty motoru jsou shora zrezivělé. Takže to vypadá, že to auto někde stálo bourané a pršelo do něj,“ vysvětluje mladá žena.

Podle advokáta Iva Žižkovského musí každý prodejce ojetých aut uvést závady, které na vozidle jsou. A zodpovídá za skryté vady, které přímo nevyplývají z opotřebení vozidla. „Nejde si například u dvacetiletého auta stěžovat, že je někde zrezivělé. Ale pokud se ukáže, že je auto bourané, a zákaznice na tento fakt nebyla upozorněna, je to skutečně důvod k odstoupení od smlouvy,“ míní Žižkovský. Pokud by bazar odstoupení neakceptoval, měla by slečna Šauerová podle něj velkou šanci uspět u soudu.