Autorem kovových rukou u plzeňské katedrály sv. Bartoloměje, nohou u synagogy a obličejů u divadla je chválenický kamenosochař a umělecký kovář Lukáš Řezníček. V úterý to zveřejnil Český rozhlas Plzeň.

„Ruce jsou symbolem naděje pro Plzeňany, kteří chodí k andělíčkovi. Části obličejů škleby či grimasy u Velkého divadla znázorňují herce a nohy mají zase připomínat plzeňské židovské transporty,“ vysvětlil 29letý Řezníček. Podle svých slov chtěl kovář udělat street art neboli pouliční umění, které v Plzni chybí.

Jako první se koncem listopadu objevily na katedrále ruce poblíž andělíčka 'Vošahlíka'. „Počkal jsem, až skončí trhy a náměstí se vylidní. Když jsem v lednu instaloval nohy u Velké synagogy, poslali na mě dokonce policii. Ale zrovna tahle instalace byla ohlášená, plzeňská židovská obec o ní předem věděla,“ podotkl umělec. Ruce, nohy i grimasy odléval podle své manželky a dcery.

Žádná další díla už Lukáš Řezníček neplánoval a po každé instalaci vždy jen čekal, kdy si jich veřejnost všimne.