Silnice je prý ideální k tomu, aby po ní namísto současných 90 km/h mohly automobily projíždět stodesetikilometrovou rychlostí.

Ředitel ŘSD Zdeněk Kuťák řekl, že má za sebou první schůzku se zástupci ministerstva dopravy. „Předkládali jsme koncept studie, která pojednává prakticky o všem od svodidel podél silnice a protihlukového opatření po délku připojovacích a odbočovacích pruhů. Teď ještě musíme do prvního říjnového dodat informace o měření rychlosti," sdělil Deníku Kuťák.

Rychlost na přivaděči bude potřeba měřit několik dní, aby ŘSD mělo doklad o tom, jak se řidiči chovají. Dokázat, že devadesátku dodržuje málokdo, nejspíše nebude problém. „Jeďte 90 a budete naprostý chudák. Vsaďte se, že vás brzy někdo vytroubí," tvrdí Plzeňan Václav Valeš. „Sto deset bude jednoznačně lepší rychlost, ačkoliv si myslím, že ji taky bude dodržovat málokdo," dodává.

ŘSD zadá měření firmě, která se na ně specializuje. „Pak se na ministerstvo dopravy vrátíme a budeme pokračovat v jednání. Zatím to vypadá, že pokud vše dobře dopadne, bude limit 110 km/h platit v úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami s dálnicí D5 a silnicí do Dobřan," dodal Kuťák.

Vedoucí odboru dopravy Plzeňského kraje Jaroslav Vejprava už dříve řekl, že s úpravou maximální rychlosti na přivaděči se počítá. „Máme ho vybraný jako pilotní projekt. V budoucnu bychom rádi zrychlili také výpadovky na Rokycany a na Domažlice, ale teď se soustředíme na tuto," řekl.

Přivaděč splňuje veškerá základní kritéria pro zrychlení – je dvouproudý v obou směrech a rozdělený středovým pruhem se svodidly. Nenajdete na něm křižovatky či zastávky. Silnice je dlouhá a téměř rovná bez zrádných zatáček.

Zvýšení rychlosti na vybraných úsecích schválila dnes už bývalá vláda během letošního dubna.