Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) jde o společnou akci státního Ředitelství silnic a dálnic (bude financovat rekonstrukci vozovky) a města, které se musí postarat o kolejiště. A rychle, protože je v některých částech v havarijním technickém stavu. „Právě se koná výběrové řízení na firmu, která bude opravu provádět, stavět se začne na jaře,“ prohlásil Rund.

Chystaná oprava v daném úseku si vyžádá na dobu přibližně šesti měsíců (období duben až říjen 2010) vyloučení tramvajového provozu. Tramvaj č. 1 bude jezdit po obvyklé trase jen z Bolevce na Mikulášské náměstí, odsud až na náměstí Milady Horákové ji nahradí autobusová doprava.

Na Slovanské třídě nepůjde o celkovou rekonstrukci tratě jako tomu bylo na Karlovarské třídě, ale jen o obnovu nejvíce poškozených úseků. Ve směru na Slovany budou vyměněny velkoplošné panely včetně podloží zhruba na 50 procentech tratě, ve směru do centra jen asi na deseti procentech délky. Obnoven bude i vjezdový oblouk do obratiště na náměstí Milady Horákové.

Pro definitivní generální opravu Slovanské třídy teprve zpracovává studii Útvar koncepce a rozvoje města Plzně a předpokládá se přeložení kolejí ke středu komunikace.

Zatím jen na papírech se rýsuje se i cílové řešení rekonstrukce náměstí Milady Horákové. Podle Jaroslava Vosátka ze Správy veřejného statku půjde o mimořádně složitou a rozsáhlou stavbu s náklady odhadovanými na miliardu korun, která by mohla být realizována tak za deset let.