VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První výzva k rozebrání 17 miliard: SÚSky z kraje chtějí 343 milionů

PLZEŇ -Jihovýchdní obchvat Poběžovic, nového propojení Oselců a Chanovic a zlepšení průjezdnosti silnice mezi Železnou Rudou a Špičákem se v těchto dnech významně přiblížilo realitě. Správy a údržby silnic totiž v listopadu požádaly o pomoc s financováním Regionání operační program regionu Jihozápad (ROP JZ) a všechny tři žádosti prošly prvním kritériem.

20.12.2007
SDÍLEJ:

Přeložka silnice II/196 v Poběžovicích na Domažlicku bude jakýmsi jihovýchodním obchvatem obce.Foto: Deník

Splní–li i druhé, bude možné zahájit zmíněné stavby za 402 milionů korun už v příštím roce. Žádosti z Plzeňského kraje jsou s dvěma jihočeskými jediné reakce na první výzvu k podávání žádostí o peníze z ROP JZ, který od letoška do roku 2013 poskytne oběma krajům celkem 17 miliard korun. Největší částka má být právě na dopravu.

První výzva, v níž ROP JZ nabídl 703 milioů korun, se týkala oblasti modernizace regionální silniční sítě. „Žádosti se přijímaly do 23. listopadu. Přišlo jich pět a všechny splňovaly formální požadavky. Teď se bude hodnotit věcný obsah,“ uvedl Miroslav Bína z oddělení publicity Úřadu regionální rady regionu soudržnosti Jihozápad (ÚRJZ).

Podle něj by pak měl rada o poskytnutí dotací rozhodnout na přelomu února a března. Na tom všem závisí vypsání výběrového řízení na dodavatele staveb a jejich faktické zahájení.

„Na přeložce silnice II/196 v Poběžovicích by se mohlo začít dělat už na podzim příštího roku. Hotová by měla být rok a půl od zahájení prací,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu v Plzni Jaroslav Vejprava. V tomto projektu jde o propojení silnice II/195 od Vlkanova na silnici II/196 u poběžovického vlakového nádraží. Nová komunikace má propojit obě silnice a tamní průmyslovou zónu mimo obydlené území.

Přeložka silnice II/190 mezi Rudou a Špičákem se týká zhruba 650 metrů této silnice v místě, kde protíná železniční trať. „Teď je tam taková myší díra. Záměr je posunout silnici dál do údolí a udělat širší a vyšší podjezd kolejí,“ popsal Vejprava. Termín realizace si netroufal říci. „Jedná se o stavbu v chráněné oblasti, kde je možné stavět vždy jen asi šest měsíců v roce a také je třeba dojednat výluku na dráze, která bude nezbytná,“ doplnil Vejprava.

Nové propojení Oselců a Chanovic povede částečně v koridoru současné silnice III. třídy, ale mělo by být přímější než dosud. Má také napojit areál výrobní společnosti Haas Fertigbau.

Pět projektů z první výzvy má hodnotu 789,5 milionu korun. Žadatelé na ně mohou získat z evropských peněz maximálně 85 procent. V případě, že se nevyčerpají všechny ve výzvě nabízené peníze, budou ve stejné oblasti podpory nabídnuty v dalších výzvách. Oblastí podpory je celkem 16.

V druhé výzvě se hraje téměř o tři milirady

Už v tomto týdnu ÚRJZ vyhlásil druhou výzvu v 11 oblastech podpory. Jedná se v nich o 2,9 miliard korun. Projektové žádosti je v Plzeňském kraji třeba odevzdat na územní odbor implemetace programu Plzeň na Americké třídě 3 od 1. ledna do 14. března příštího roku.

1.1 - Modernizace regionální silniční sítě (Na tuto oblast podpory je vyčleněno přes 369 milionů korun/Minimální výše celkovýchvýdajů na jeden projekt nesmí být nižší nežpět milionů korun/maximální výše celkových výdajů na projet není stanovena)

1.2 - Rozvoj infrastruktury pro veřejnou dopravu (42 milionů/300 tisíckorun/10 milionů).

1.5 - Rozvoj místních komunikací (293 milionů/ 500 tisíc/20 milionů korun). Prioritní osa 2 – Stabilizace a rozvoj měst a obcí

2.2 - Rozvojové projekty spádových center (292 milionů/milion/60 milionů).

2.3 - Revitalizace části měst a obcí (175 milionů/milion/40 milionů).

2.4 - Rozvoj infrastruktury základního, středního a vyššího odborného školství (260 milionů/500tisíc/75 milionů).

2.5 - Rozvoj infrastruktury pro sociální integraci (229 milionů/500 tisíc/65 milionů).

2.6 - Rozvoj zdravotnické péče (127 milionů/500 tisíc/není stanovena).

3.1 - Rozvoj infrastruktury cestovního ruchu (807 milionů/dva miliony/není stanovena).

3.2 – Revitalizace památek a využití kulturního dědictví v rozvoji cestovního ruchu (244 milionů/500 tisíc/není stanovena).

3.3 – Rozvoj služeb cestovního ruchu, marketingu a produktů cestovního ruchu (71 milionů/300 tisíc/není stanovena).

Podrobnosti k II. výzvě po odkliku zde.

20.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Policie kontroluje kotoučky z tachografu. Ilustrační foto.

Šoféři nedodržují přestávky

Naši prvňáci ze 7. ZŠ Plzeň

Plzeňsko - Ve středu 18. října najdete v Plzeňském deníku prvňáky ze 7. ZŠ Plzeň. Nezapomeňte si koupit noviny.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Nejslavnějšího rodáka Dobříče už připomíná pamětní deska

Dobříč – Malíř a ilustrátor Václav Karel se narodil v roce 1902.

V centru Plzně nefungovaly semafory, dopravu řídila policie

Plzeň - Policie se o nefunkční světelné signalizaci dozvěděla až z kamerového záznamu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení