Od pondělí 14. března tu totiž přestává platit parkování zdarma a zóna mezi hlavním vlakovým nádražím, marketem Hornbach a pivovarem začíná fungovat jako placená. Za hodinu stání v ní řidiči zaplatí desetikorunu.

„Kapacita této zóny činí 326 míst a je vybavena 23 parkovacími automaty, které akceptují elektronickou peněženku Plzeňské karty a také placení bankovkami. Standardem je rovněž vracení přeplatku v mincích," potvrdil náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL).

Kde od 14. března zaplatíte za auto
V ulicích u Hamburku, které se stávají placenou zónou D.
Hodina parkování tu bude stát 10 korun.
Zóna zahrnuje oblast ulic severně od železniční stanice Plzeň-hlavní nádraží a je vymezena Šumavskou ulicí, dále Nádražní ulicí, pivovarskými hradbami a branami v ulici U Prazdroje a hranicí areálu hobbymarketu Hornbach.

Posledními zpoplatněnými zónami v Plzni byl Petrohrad (od července 2015) a Roudná (od léta 2014). A další místa mají přibývat, na řadě je Palackého, Puškinova a Divadelní ulice a také další místa směrem k Centrálnímu autobusovému nádraží (CAN).

Z části CAN má vzniknout záchytné parkoviště. Jeho vybudování je podmínkou radnice třetího městského obvodu pro rozšiřování zpoplatněného parkování na jeho území. „Pokud lidé nemají alternativu, kde jinde zaparkovat, nemůžeme jim zpoplatňovat současná stání," uvedl starosta trojky Radislav Neubauer (ČSSD). Podle dopravního specialisty Správy veřejného statku Ondřeje Vohradského dojde na stavbu nového parkoviště v dohledné době. „Práce bychom chtěli zahájit ještě letos," potvrdil Vohradský. Pro nové parkoviště se počítá s prostorem v Kotkově ulici, kde dnes parkují autobusy a nedaleko je benzinová pumpa. Plocha má být pro parkování bezplatná, souvisí ale se zpoplatněním stání v okolních ulicích. Jde o další budoucí zónu placeného stání na západ od Klatovské třídy směrem k CAN. „Instalace parkovacích automatů se předpokládá v roce 2017," doplnil Náhlík.