A to i přes to, že bylo do konce června dokončeno šestnáct oprav financovaných z Evropské unie, restem zůstává jen silnice v Plzni-Malesicích. Nyní se do oprav silnic II. a III. tříd pouští Plzeňský kraj ze svých peněz. „Z peněz EU jsme opravili 170 kilometrů silnic, dalších 300 kilometrů opravíme letos ze svého," vyčísluje náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).

Ze Lhoty do Dobřan

V průběhu července se například uzavře silnice z Plzně-Lhoty do Dobřan. Řidiči musí úsek objet přes Litice a Šlovice, nákladní auta nad 7,5 tuny musí až na silnici I/27. A důvod? Rekonstrukce malého mostku na konci Lhoty. „Vzhledem k provedení konstrukce stávajícího mostu nelze jeho demolici provádět po částech, a proto je navržena úplná uzavírka," vysvětluje Karel Matějovic z krajské správy a údržby silnic.

Zavřený most

Podobně se zavře i most v Krchlebech na Domažlicku, ani tudy řidiči několik týdnů neprojedou. Kdy ale úplná uzavírka začne, zatím není jasné, probíhá totiž výběrové řízení na zhotovitele stavby. Podobné je to i se silnicí mezi Rabštejnem nad Střelou a Stvolny (severní Plzeňsko) nebo mezi Hošťkou a Žebráky na Tachovsku.

Hotový úsek

Během prázdnin se naopak otevře zrekonstruovaný most v Holoubkově na Rokycansku nebo silnice mezi Malesicemi a Městem Touškovem u Plzně.

Léta využívá také ŘSD, jež spravuje dálnice a silnice I. třídy. Do konce července mají být hotovy dvě silnice na Klatovsku.

Jde o úseky silnice I/22 mezi Nalžovskými Horami a Hradešicemi a také mezi Číhaní a Zavlekovem, kde se opravuje asfaltový koberec a provoz je sveden vždy do jednoho jízdního pruhu.

Zároveň stále probíhají práce na Rokycanské ulici v Plzni, kde šel k zemi první z mostů. Zde je doprava svedena do protisměru, v obou směrech zůstaly dva jízdní pruhy. Práce na stavbě nového mostu budou probíhat až do konce letošního roku, poté bude zbourán most ve směru od Prahy. Také v létě pokračuje oprava dálnice D5 z Plzně na Prahu.

Do silnic II. a III. třídy jde letos rekordních 1,035 miliardy korun. 400 milionů z Bruselu, dalších 415 milionů poslal do kraje stát prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Je to poprvé v historii, co na krajské silnice přispěla vláda, do všech krajů poslala celkem 4,6 miliardy korun. Hejtmani nyní vyjednávají, aby příspěvek zůstal do budoucna minimálně ve stejné výši. „Návrh pro rok 2016 je zatím pět miliard korun, Plzeňský kraj by mohl dostat částku 400 až 500 milionů korun," říká náměstek Bauer.

Krajské opravy v červenci a srpnu

Domažlicko: • II/190 průtah obcí Pláně • II/193 Domažlice – Havlovice • II/184 Kdyně – Prapořiště • II/192 od křiž. s I/22 do Pocinovic • III/19526 Výhledy – Chodov • III/0226 most Smržovice • III/18323 most Krchleby

Klatovsko: • III/1458 průtah Nezdicemi • II/190 Nýrsko – Hojsova Stráž • II/186 Klatovy – Bolešiny • III/17123 opěrná zeď Čimice • III/16910 Antýgl – Modrava ➤ Plzeň-jih: • II/180 od křiž. s I/27 do Dobřan • II/183 Netunice – Nebílovy • II/117 Kotousov – Drahkov • III/19117 most Kokořov • II/191 Nepomuk (kruh. objezd u Pyramidy) 

Plzeň-město: • III/18019 most v Sušické ul. v Plzni • III/18043 most v Plzni-Lhotě • III/18050 most mezi Malesicemi a Městem Touškovem • III/18020 opěrná zeď v Plzni-Koterově • III/231 Plzeň-Bílá Hora (ul. 28. října) • III/18019 most v Plzni-Božkově (chodníky) 

Plzeň-sever: • II/231 Zruč-Senec – Planá • III/18054 Písek – Město Touškov • III/2062, III/20137 a III/20136 Žihle – M. Týnice • II/206 Rabštejn n. Střelou – Stvolny • II/231 Planá – Čivice

Rokycansko: • III/11724 Hrádek – Mirošov • III/11732 Rokycany – Veselá • III/2341 most Holoubkov • III/2352 a III/2353 Zbiroh

Tachovsko: • III/19923 od křiž. s II/199 do Horní Výšiny-Halže • II/201 Konst. Lázně (ul. Plzeňská) • III/19921 Milíře – Zadní Milíře • III/19853 a III/19853 Hošťka – Žebráky

Některé stavební akce již probíhají, jiné v průběhu prázdnin začnou.