Druhá etapa oprav potrvá do 6. října. Akce za téměř 40 milionů korun, kterou zajišťuje Správa veřejného statku města Plzně, zatím běží bez komplikací. Most Milénia patří mezi kapacitně nejvytíženější mosty v Plzni.

„Chtěl bych poděkovat řidičům za trpělivost. Přestože jde o velký zásah do dopravy, daří se vše zvládat, kvůli opravě mostu nejsou žádné dramatické kolony a MHD nemá výrazná zpoždění. Nicméně prosím o trpělivost i nadále. Omezení potrvají ještě dva měsíce. Nyní je zapotřebí, aby řidiči zareagovali na to, že most bude uzavřen v obráceném směru než dosud,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.

Zdroj: Deník/Pavel Bouda

Od čtvrtka 10. srpna bude ulice U Trati úplně uzavřena v úseku od křižovatky se silnicí č. I/20 Mikulášská ke křižovatce s ulicí Doudlevecká (vjezd do podzemních garáží umožněn). Dále bude uzavřeno sjezdové rameno z mostu ve směru ke Klatovské třídě. Z ulice Mikulášská a Koterovská nebude možné odbočit vlevo na most Milénia, z ulice Železniční bude uzavřen přímý směr na most.

Objízdná trasa pro II. etapu je vedena z ulice Lobezská a ve směru od Prahy a od Písku na silnici I/26 (U Prazdroje, Tyršova, Jízdecká), I/20 Palackého náměstí, I/27 Klatovská třída, U Trati a z ulice Železniční, Barrandova, Koterovská po silnici č. I/20 na silnici č. I/26 (Tyršova, Jízdecká), I/20 Palackého náměstí, I/27 Klatovská třída, U Trati.

Zdroj: Deník/Pavel Bouda

„Aby byly komplikace pro dopravu minimalizovány, městský koordinátor dopravních opatření koordinuje se správci sítí a komunikací ostatní uzavírky ve městě. Například začátek náročné opravy Koterovské třídy jsme odložili až na dobu po skončení opravy mostu Milénia. Ta vyvrcholí v říjnu 3. a 4. etapou, která zahrnuje rekonstrukci křižovatky ulici Prokopova, Doudlevecké a U trati. Uzavírky zde budou již jen o víkendech,“ řekl Aleš Tolar.

Zhotovitelem akce je společnost Metrostav. Oprava mostu prodlouží jeho životnost. Most Milénia v Plzni slouží už 22 let, denně po něm projede 26 000 aut. K opravě město zvolilo období června až září, kdy je dopravní zatížení v Plzni díky prázdninám nejmenší a kdy také lidé mohou případně volit i alternativní způsob dopravy, jako je kolo, koloběžka a další.

Zdroj: Deník/Pavel Bouda

Podle Václava Šaška, vedoucího oddělení mostů Správy veřejného statku města Plzně, budou v rámci opravy mostu vyměněny mostní závěry, sneseny stávající vrstvy komunikace až na nosnou konstrukci, odstraněny izolace, části říms i s vybavením mostu. „Nosná konstrukce dostane novou izolaci, budou provedeny nové římsy, nová konstrukce vozovky a dále osazeno původní vybavení mostu. Také budou provedeny sanace spodní stavby mostních objektů,“ doplnil Václav Šašek.