Dlouhá ulice v Lobzích se začátkem června zavře a začne se rekonstruovat. „Stavba je vysoutěžena, teď dobíhají v řízení poslední lhůty,“ potvrdil technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

Rekonstrukce Dlouhé se přidá k zásadním už rozběhnutým dopravním stavbám, které omezují zejména v centru města dopravu. Jde hlavně o uzavřenou cestu na Slovany přes Mikulášskou ulici a stopku u hlavního vlakového nádraží a omezení na mostě generála Pattona. V červnu se k tomu přidá rekonstrukce Dlouhé ulice v Lobzích, rozkopání části Karlovarské třídy (ve směru do centra), kde se bude přistavovat nový jízdní pruh a navíc se ještě rozkope Sedláčkova ulice v centru města, která se začne od června rekonstruovat. „Je to poslední neopravená ulice v historickém jádru města,“ dodal Šindelář.

Rekonstrukce Dlouhé ulice se připravuje dlouho a zvažovalo se, zda stavbu spustit i přes jiná dopravní omezení v Plzni. Podle dopravního náměstka primátora Petra Náhlíka (KDU-ČSL) se sice doprava trochu zahustila, ale výrazné problémy nejsou. „Dokazují to dopravní průzkumy,“ poznamenal Náhlík.

V případě Dlouhé ulice by se komplikace neměly prohlubovat. „Městská doprava bude projíždět Dlouhou dál, ostatní auta použijí Revoluční ulici,“ uvedl dopravní specialista a projektant Václav Lacyk (TOP 09). Revoluční je spojka mezi Rokycanskou třídou a křižovatkou u salesiánského střediska.

Po rekonstrukci Dlouhé se se sníží počet jízdních pruhů ze čtyř na dva. Jejich šířka bude 3,25 metru a prostor doplní podélná parkovací stání v obou směrech.

Přibudou tu i cyklistické trasy, pruhy zeleně, řadící pruhy, ochranné ostrůvky, střední dělící pás a zálivy městské hromadné dopravy.

Zároveň se tu vybuduje nová kanalizace včetně výměny veřejné části kanalizačních přípojek a také nový vodovod a veřejné osvětlení.