„V půlce července začala oprava dálnice D5 u tunelu Valík, která bude trvat do tohoto pátku 26.srpna. Mostní konstrukce zůstala i přes vysoké teploty ve vynikajícím stavu. Poškození vzniklo na svrchní části mostu. Nehoda se stala vedle protihlukové stěny pod portálem. Oprava za cca 10 milionů korun bude uhrazena z pojistky firmy řidiče kamionu,“ říká Nina Ledvinová, mluvčí ředitelství silnic a dálnic. Asi půlkilometrový úsek levého pruhu dálnice D5 za Valíkem ve směru na Rozvadov byl od května neprůjezdný. Řidiči mohli před tunelem jezdit jen v jednom pruhu.

Oprava sice trvala asi měsíc čistého času, ale byla oddálena posudky odborníků. Ty byly před rekonstrukcí nutné. „Na mostě byla požárem a unikajícími ropnými látkami poškozena vozovka, která se rekonstruovala. Součástí oprav byla například výměna poničeného vodorovného dopravního značení a směrových sloupků na betonových svodidlech. Vše, co bylo poničené ohněm, se odstranilo a navrátilo do původního stavu,“ informuje Ledvinová. Obchvat byl v pátek otevřen.

Nákladní vůz, který převážel propanbutanové lahve, začal po karambolu druhého května ráno hořet a několik lahví žárem vybuchlo. Jejich kusy létaly desítky metrů. Hasiči ještě tři hodiny po nehodě museli lahve ochlazovat, stále totiž hořela nafta v nádrži nákladního auta.

Kamionu jedoucímu směrem na Rozvadov po průjezdu tunelem Valík praskla levá přední pneumatika. Řidič strhl řízení, prorazil svodidla a v protisměru se převrátil. Při tom ještě poškodil zadní část protijedoucího kamionu. Kamion poté začal na mostě hořet, řidič ale stihl včas vyskočit a utéct do bezpečí, a tak při nehodě nebyl nikdo zraněn.