„Lidem se sem teď moc nechce. Když jsem viděla skoro prázdnou halu, napřed jsem měla radost, že se aspoň posadím. No ale mám smůlu, tak si to odstojím,“ konstatovala při pohledu na téměř vylidněnou halu Alena Roušalová.

„Dlažba bude sice asi hezká, ale řekněte mi, proč se musely odmontovat všechny lavice, když se stejně pracuje jen na kousku haly?“ ptá se Jitka, cestující z Plzně–severu, která na nádraží většinou čeká na pozdní večerní spoj.

Nic jiného než trpělivě stát nezbývalo ani Jiřímu Kašparovi z Plzně, který ale bral situaci s humorem. „Pojede mi to za chvíli, ale čekám tu hodinu. Byl jsem zvyklý si vždycky sednout a číst si. Teď si krátím čas jak se dá – třeba tady z toho automatu už jsem ochutnal snad všechny druhy kávy,“ pousmál se. „Naštěstí jsem v práci seděl celý den, tak mi stání zatím moc nevadí. Pořád lepsí než na mrazu,“ dodal.

Podle ředitele společnosti ČSAD autobusy Plzeň Miroslava Hucla musí cestující vydržet ještě 14 dní. „Práce jsme rozložili asi na šest etap. Jsme si vědomi, že to není pohodlné, ale prosíme zákazníky o shovívavost. Dlažba se udělat musí. Ta, která tam dosud je, je 25 let stará a ve špatném stavu,“ uvedl s tím, že obkladačské práce budou provedeny pokud možno co nejrychleji s přihlédnutím k tomu, aby nádraží zůstalo co nejvíce funkční. „Firma přistoupila na to, že bude pracovat i během víkendů. Sedačky se musely odmontovat hned a najednou, ani to jinak bohužel udělat nešlo,“ podotkl ředitel.

V současné době je na nádraží bariérami a páskou ohraničena část haly, v níž jsou dveře vedoucí k nástupištím a také přístup k úschovně zavazadel, okénku informací, tabulím s jízdními řády a dispečinku. Do úschovny se cestující dostávají vchodem do dispečinku směrem od nástupišť, veškeré informace zase dostanou u pokladen. A jak bude nádražní hala vypadat, až bude hotovo? „Kromě podlahy budou dlaždicemi obloženy i stěny u obou vstupních dveří a také molo. Myslím, že se to bude líbit,“ uzavřel Hucl.