Stav tramvajových hal v Plzni na Slovanech je podle odborníků už několik let kritický. Vozovna postavená v roce 1943 byla určena pro tehdy používané tramvaje s výrazně nižší hmotností, než je váha dnešních moderních vozidel. Ta je často až šestinásobná.

Plzeňské městské dopravní podniky, a. s. (PMDP), proto chtějí vozovnu rekonstruovat. Rekonstrukce by měla být zahájena na začátku roku 2020, probíhat bude za plného provozu depa. „Stávající budovy na Slovanech jsou v rámci své kapacity, technického stavu, vybavení i zázemí pro zaměstnance dnes nevyhovující,“ řekl vedoucí přípravy a rozvoje investic Pavol Ondovčák.

Plánovaná rekonstrukce počítá s dosud chybějící myčkou tramvají, diagnostikou kol, průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně nebo novou administrativní budovou. Přínosem rekonstrukce bude podle PMDP také nárůst ploch zeleně či snížení hlučnosti z provozu areálu. „Ta sice v současném stavu státem povolenou míru nepřesahuje, ale rádi přispějeme k co nejpříjemnějšímu životu v okolní zástavbě. Stavba bude zahrnovat i řešení šetrná k životnímu prostředí, například využití dešťové vody při mytí vozidel, zelené střechy a další,“ uvedl generální ředitel PMDP Michal Kraus. Konec rekonstrukce je plánován na rok 2022. Odhad celkových nákladů činí 1,35 miliard korun.