Rekonstrukce, která už má svého zhotovitele, vypukne na začátku října a potrvá do konce roku 2022. Současný stav vozovny je už dlouhou dobu nevyhovující, a to nejen v rámci kapacity, ale i technického stavu budov, vybavení a zázemí pro zaměstnance. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) zažádaly o dotaci ve výši 720 milionů korun a nyní čekají na rozhodnutí.

„Během léta jsme dostali stavební povolení, dnes byla podepsána smlouva se zhotovitelem a nyní pevně věříme, že pozitivní rozhodnutí o získání dotace obdržíme v nadcházejících dnech,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.

„Jedná se o nezbytnou investici, jelikož váha tramvají, které jsou v současné době ve vozovně odstaveny, je často až šestinásobná. Na špatném technickém stavu se ale kromě podstatně vyšší hmotnosti tramvají postupně začal podepisovat zejména nevhodný materiál použitý pro stavbu betonového podloží a již před šesti lety byl odborníky stav hal ve vozovně označen za kritický,“ uvádí Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP. „Plánovaná rekonstrukce v hodnotě 1,697 miliard korun vyřeší i další problémy, jelikož počítá s umístěním dosud chybějící myčky tramvají, diagnostiky kol, průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně či novou administrativní budovou," dodává Zarzycký.