Kromě vyšší kvality technického vybavení poskytne vozovna nové zázemí pro zaměstnance a celkově bude citlivěji řešeno její sousedství v těsné blízkosti obytné zóny.

„Vozovna tramvají na Slovanech se poprvé otevřela již v roce 1943, kde stála nejprve téměř osamoceně, postupně vznikaly v okolí budovy, až vozovnu obklopila celkově zástavba. V 60. letech vznikla další část vozovny a v 80. letech přirostla poslední část. Vzhledem ke stáří vozovny je nutná kompletní rekonstrukce, která potrvá pouze dva roky a kterou zvládneme bez omezení provozu ve městě,“ uvedl primátor Martin Baxa.

„Do všech přípravných prací, které předcházely začátku rekonstrukce, jsme investovali mnoho energie. Vyhotovení projektu dle náročných požadavků, výběr zhotovitele, získání dotace v úctyhodné výši 720 mil. Kč a mnoho dalších dílčích kroků, to vše umožnilo zahájení prací ve vozovně,“ řekl Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.

„Modernizace tramvajové vozovny má velký význam pro veřejnou dopravu ve městě Plzni. Vedle toho nové budovy vylepší i klima v areálu a jeho okolí, když všechny budou mít zelenou střechu, což zamezí tomu, aby areál vozovny byl obrovským tepelným ostrovem. Vznikne tak unikátní projekt 16 tisíc metrů čtverečných zelených střech,“ přiblížil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule

V minulém týdnu začala příprava na demolici a první menší bourací práce objektu garáží v severní části areálu. První velký demoliční zásah je naplánovaný na tento týden.

Kvůli výstavbě nové vozovny bude od pondělí 16. listopadu povolen vjezd do Slovanské aleje pouze vozům MHD a dopravní obsluze.

Ilustrační snímek.
Do škol už se těší děti i učitelé