Vedoucí obchodu Šárka Kalašová jeho reklamaci zamítla s tím, že se Šilhavému potí nohy a pokud se mu prý její rozhodnutí nelíbí, má je poslat do Brna její nadřízené paní Trávníčkové. Ta ale rozhodla stejně. „Odůvodnila to podobným nesmyslem. Že prý jsem v nich chodil ve vodě,“ kroutí hlavou Šilhavý. U Humaniku už v životě nechce nic koupit. „Zákazník nemá nejmenší šanci na spravedlnost,“ říká Šilhavý. „Ta prodavačka mi ty boty s rozhodnutím dala s takovým gustem, že jsem zůstal štajf,“ popisuje rozhořčený zákazník.
Zástupci firmy mají jasno. „Já vám k tomu žádné stanovisko dávat nebudu, vše si pan Šilhavý může přečíst v mém vyjádření o oprávněnosti reklamace,“ sdělila Trávníčková.
Poslední možností, jak ještě zkusit boty reklamovat, by bylo nechat si udělat znalecký posudek a dát Humanic k soudu. To je ovšem postup, který i podle Miluše Švarcové z Hospodářské komory mnoho nespokojených zákazníků odradí a odchodníci na to mnohdy spoléhají. Odradil i Šilhavého, který boty po vyslechnutí rozhodnutí rovnou nechal v Humaniku.