Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala projektanta, který nalinkuje opravu a modernizace secesní budovy plzeňského Hlavního nádraží. Za projekt zaplatí SŽDC 25,5 milionu korun společnosti SUDOP, ale v porovnání s tím, kolik budou stát samotné práce, to není velká částka. Kompletní obnova budovy, která je i kulturní památkou, vyjde na půl miliardy korun. Oproti předpokladům z loňska, které se pohybovaly mezi 230 a 400 miliony, je to skok.

Práce budou zahrnovat rekonstrukci obvodového pláště, střechy, interiéru nebo modernizace veřejně přístupných prostor. „Cílem rekonstrukce je vybudovat nové nebo zrekonstruovat současné komerční prostory a prostory pro cestující ve stylu moderních evropských nádraží,“ řekla serveru zdopravy.cz mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Počítá se s tím, že práce na budově začnou v roce 2020 a skončí o tři roky později. Částečnou rekonstrukci nádraží prodělalo už před osmi lety, kdy ještě patřilo Českým drahám. Podmínkou obnovy je, že nezmění podobu, již nádraží roku 1907 vtiskl architekt Rudolf Štech.

O rok dříve než obnovy budovy má skončit modernizace takzvaného plzeňského uzlu, což je vlastně vše v okolí historické nádražní budovy – od nástupišť přes kolejiště po nové mosty přes Mikulášskou ulici, které budou hotové už letos. Doprava se pod ně má vrátit příští měsíc.