Nejkritičtější místo čeká šoféry na křižovatce před Velkým divadlem. Právě tady, před odbočkou do Husovy třídy se mají všichni vtěstnat do jediného pásu, ať už do Husovy odbočují nebo jedou dál k Práci. Ani tam nemají na vybranou, musejí pokračovat směrem na Bory. „Bylo nutné tu zakázat odbočení na Americkou. Škroupova ulice, jediná, kterou se dalo z Americké pokračovat, je už kvůli rekonstrukci také uvazvřena,“ vysvětlil koordinátor stavby Václav Pelikán.

Podle něj smí teď Americkou projíždět jen auta přijíždějící do ní jednosměrně od Kopeckého sadů Jungmannovou ulicí. Ale i to má v polovině srpna skončit a křižovatka u Elektry se zcela uzavře. Zprovozní se však nově vybudovaný kruhový objezd u Mrakodrapu, který bude moci využívat městská doprava i všichni ostatní řidiči.

Komplikace na zúžené Klatovské třídě odborníci sledují. Šéf dopravního odboru Krajského úřadu Jaroslav Vejprava nevyloučil, že u Velkého divadla se v nejbližších dnech druhý jízdní pruh na Bory znovu nezprůjezdní. „Zatím jsou tu pruhy zredukované ve zkušebním provozu. Pokud se ukáže, že to je neúnosné, zkonzultujeme s dopravními policisty jiné řešení,“ připustil Vejprava.

Řidiči na ucpanou magistrálu nadávají, nejvíc ti mimoplzeňští. Plzeňáci většinou uznávají, že oprava Americké třídy je pro město důležitá a jsou ochotni leccos zkousnout. „Nejhorší je, že se Klatovská vlastně nedá při průjezdu městem minout. Když jedu od Bor, zabočím nad Chodským náměstím a jedu Mánesovou a Koperníkovou ulicí. U Pekla se ale stejně musím napojit na ucpanou Klatovskou,“ zlobí se Josef Mráz.

Potíže s průjezdem Klatovské třídy hlásí i záchranka. „Pokud to jde, vždycky volíme jako alternativu volnější objezdové trasy. V nutných případech používáme s určitým rizikem i tramvajové pásy s kolejemi uprostřed Klatovské třídy,“ vysvětlila mluvčí záchranné služby Lenka Ptáčková.