„V těchto dnech zaznamenáváme v našich prodejnách růst prodeje nápojů o více než 25 % v porovnání s loňským rokem. Největší nárůsty sledujeme u piva a slazených nealkoholických nápojů, jako jsou džusy a minerálky,“ uvedl Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která provozuje supermarkety Albert.

O třetinu oproti loňskému červenci zatím stoupl také prodej desetistupňového piva Gambrinus. „Svysokými teplotami volí lidé spíše desítky než dvanáctky a během dne také nealko piva. Prodeje Birellu narostly vlétě oproti loňsku přibližně o polovinu. Sluníčko je prostě největším přítelem pivního marketingu,“ řekl mluvčí společnosti Plzeňský Prazdroj Jiří Mareček.

Větší výstav mají nyní také v rodinném pivovaru Chodovar v Chodové Plané na Tachovsku. „Práce máme víc než dost. Podívejte se z okna ven a uvidíte hned, zda mají lidé více žízeň. Podle toho se odvíjí i výroba piva,“ řekl marketingový ředitel pivovaru Jiří Plevka a dodal: „Máte žízeň? Máte. A my jsme tu od toho, abychom vás uspokojili.“ O jaké množství se v současné době zvýšila produkce Chodovaru, neuvedl.

Nárůst teplot znamená i vyšší poptávku po produktech Karlovarských minerálních vod (KMV). „S teplými dny naše prodeje vzrostly asi o 20 procent,“ řekl Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.

Letošní červenec byl dosud abnormálně horký, meteorologové hlásí pád rekordů za posledních 229 let. „Dodržování správného pitného režimu v tomto výjimečně parném období je skutečně velmi důležité. Vedle zvýšeného příjmu tekutin je potřeba tělu dodávat také minerální látky, které organismus ztrácí potem,“ upozorňuje lékařka Jana Foltinová.

Optimální jsou podle ní proto zejména nízce a středně mineralizované vody. „V případě zvýšené fyzické námahy je třeba dbát na zvýšený přísun hořčíku,“ dodává.