Veškerá potřebná kouzla se naučili na hodinách fyziky, když probírali principy zapojení elektrického obvodu.

„Nejdříve musíme smíchat vodu se solí, pak květinu opatrně zalít a stisknout spínač," popisuje Anna Komzáková z primy B.

Na papírovém květu se rozzáří malinká červená žárovka. „Funguje to! Elektrický obvod je správně zapojen," jásá opodál stojící spolužačka Kamila. Školu hrou primáni zvládají na jedničku. „Je to bezvadný. On je velký rozdíl, když máme na tabuli nakreslený elektrický obvod anebo když si to můžeme vyzkoušet celé v praxi. To si to pak jinak pamatujeme," jásá Anna Komzáková.

Učitelka fyziky Kateřina Lipertová je stejného názoru. „Jakmile si to musí všechno vymyslet sami, postavit a zapojit, pak jen tak na správné fungování elektrického obvodu nezapomenou," souhlasí učitelka s úsměvem.

Své žáky oceňuje. „Musím je pochválit, jak moc jsou nápadití. Já jim jen přihraji princip fungování, pomohu s nakoupením komponentů a děti si pak samy elektrickou hračku sestaví. A nejenže je nádherně pojatá, ale elektricky bezchybná a funkční," popisuje Lipertová.

U dalšího stolu se studenti navzájem zkouší u kvízu. Když na papírové krabici od bot spojí otázku se správnou odpovědí, rozsvítí se žárovka, v opačném případě zůstane zhasnutá.

„Hračky jsme vyráběli za domácí úkol. Ze školy jsme si přinesli díly a doma jsme museli vymyslet, jak budou vypadat a jak správně zapojit obvod aby jím elektrika procházela a hračka fungovala," ukazuje ještě pyšně na svůj drnčící domácí zvonek Matyáš Korba.