Nízkopodlažní autobusy mají kapacitu 45 míst k sezení a mezi jejich výbavu patří např. klimatizace, vyklápěcí nájezdová plošina nebo couvací kamera. „Pohodlně do nich nastoupí cestující s kočárkem, lidé s omezenou možností pohybu a díky vyklápěcí nájezdové plošině mohou bez problému cestovat i lidé na invalidním vozíku. Chceme zákazníkům poskytnout maximum, aby, když už musejí kvůli výluce přesedat, cestovali pohodlně a bez překážek. V příštím roce plánujeme nakoupit další tři desítky autobusů a v tomto trendu bude společnost pokračovat i v dalších letech,“ říká Adam Svojanovský, předseda představenstva ČD Bus.

Hlavním impulzem k pořízení autobusového dopravce byly pro České dráhy často přemrštěné ceny externích firem za náhradní autobusovou dopravu během výluk. „Roční náklady na dopravu během výluk nebo mimořádností na železnici se pohybují v řádech stamilionů korun. Díky pořízení vlastního autobusového dopravce se nám podařilo snížit náklady na náhradní autobusovou dopravu o desítky milionů. Nově pořízené autobusy budou příští rok jezdit při výlukách ve třech krajích – Plzeňském, Královéhradeckém a Jihomoravském,“ vysvětluje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Na šumavských lokálkách začnou od prosince  jezdit repasované motorové soupravy Stadler RS1
Se změnou jízdních řádů přicházejí v Plzeňském kraji noví dopravci na železnici

Hlavní provozovna společnosti ČD Bus je ve Vyškově na jižní Moravě, firma má ale celorepublikovou působnost. Investice do rozvoje, další provozovny a modernizace vozidlového parku jsou v plánu i v příštích letech.