Správa železniční dopravní cesty nazývá nádraží dlouhodobě nejméně oblíbenou zastávkou celého třetího koridoru, a to by se teď mělo změnit. Cestující už si všimli, že nástupiště přišla o střechy a zmizely z nich lavičky, číslování nástupišť se změnilo úplně a vlaky odjíždí odjinud než dříve. Všechny tyto změny ale slouží rekonstrukci za 1,7 miliardy korun, na jejímž konci (v březnu 2016) budou nástupiště vyšší, aby se z vlaků pohodlněji vystupovalo, neuspořádané kolejiště přehlednější, zastaralá mechanická i elektrická zařízení nahradí nová a vlaky na výhybkách nebudou muset zpomalit na dvacetikilometrovou rychlost, ale budou moci Plzní projíždět mnohem svižnější osmdesátkou. Součástí stavby je i obnova železničního spodku a odvodnění a modernizace mostu přes ulici U Prazdroje.