Oproti loňsku se lidem nebudou rozdávat informační letáky ani brožury. K obezřetnosti budou v největších obchodních centrech ve městě vyzývat hlasové a obrazové spoty v nejrůznějších podobách.

„Drtivá většina všech plzeňských obchodních center má různé obrazovky, na nichž poběží, uvnitř i venku, krátké spoty typu 'nenechte se okrást'. Lidé také při nákupu uslyší hlášení v případě, že na parkovišti zůstane neuzamčené auto,“ vysvětluje radní pro bezpečnost Robert Houdek.

A proč vlastně letáky nahradí audiospoty? Podle policejní mluvčí Martiny Hábrové proto, že lidé už jsou různými letáky zahlceni a většinou je rovnou zahazují. „Už z dřívějších let máme zkušenost, že když nakupující varování před zloději slyší, reagují lépe a hned si kontrolují kabelky či peněženky,“ říká Hábrová. Poukazuje na to, že lidé zlodějům pořád ulehčují práci. „Ženy neustále nechávají kabelky v nákupních vozících. Kolega dokonce viděl i zákaznici, která si do regálu v obchodě odložila peněženku,“ říká Hábrová.

Kampaň podpoří také státní policie i městští strážníci, kteří v obchodních centrech i na parkovištích před nimi zajistí v době adventu zvýšený dohled.
Město do předvánoční kampaně investuje zhruba 150 tisíc korun. Naplno by se měla akce rozběhnout od první adventní neděle.

Do boje proti kapsářům se zapojí i jednotlivá obchodní centra. Například Olympia nabídne zákazníkům v listopadu a prosinci šatnu zdarma. „Lidé si tam budou moci odložit kabáty a také nákupy, které si s sebou přinesou z jiných obchodů. I to pomůže ochránit naše zákazníky před zloději,“ uvedl manažer OC Olympia Petr Kohout.