Prazdroj zdražoval naposledy loni v říjnu, a to v průměru o tři procenta, nejvíce lahvová piva. V novodobé historii Prazdroje jde o nejmenší meziroční zvýšení cen. Konkrétní zdražení lahvových a plechovkových piv Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel firma neuvedla. Podle mluvčí závisí ceny na pultech na cenové politice obchodníků. Prodejní ceny v jednotlivých obchodech se tak mohou lišit.

„Při úpravě cen jsme zohlednili zvýšení výrobních nákladů. Nicméně, ke zvýšení cen dochází v průměru pouze o 0,7 procenta, což je pod úrovní inflace," uvedla Krásová. Podle ní se zdražení týká „vybraných značek a typů balení piva v plechovkách a lahvích".

V předchozích letech zpravidla poté, co zdražil lídr trhu, následovali v úpravách cen i jeho největší konkurenti. Tuzemská pivovarská trojka, skupina Heineken, podle svého mluvčího Jiřího Hauptmanna v tuto chvíli zvyšovat ceny piva nehodlá, naposledy tak učinila loni v prosinci.

Od začátku listopadu zdraží pivo také náchodský pivovar Primátor. „Růst cen bude v jednotkách procent a bude se týkat celého sortimentu. Pivovar ceny neměnil poslední tři roky a trvalý růst cen vstupů nyní musí do cen promítnout," řekl ředitel pivovaru Josef Hlavatý. Zdražení náchodského piva není podle něj reakcí na Prazdroj a s rozhodnutím největšího českého pivovaru nemá souvislost.

Pokles prodeje čepovaného piva hlásí české pivovary tři roky. Nyní prodají podle pivovarských svazů v restauracích přes 43 procent piva, ještě v roce 2010 to bylo přes 50 procent. Výroba piva v Česku v letošním prvním pololetí klesla meziročně o dvě procenta. Na poklesu se podílelo chladné počasí a zhoršující se ekonomická situace.