Například na Borská pole zamíří po nové trati trolejbusy č. 15, 17 a 18. Stěžejní bude patnáctka, která se bude pohybovat mezi Lobzy a Novou Hospodou, ve špičkách ji bude doplňovat trolejbus č. 17 z Doubravky na Novou Hospodu a trolejbus č. 18 z autobusového nádraží do Teslovy ulice.

Změna se bude týkat i trolejbusu č. 10. Spoj, který kdysi jezdil na Doubravku, teď bude pendlovat mezi Centrálním autobusovým nádražím a Čechurovem a posílí dopravu do Černic. Trolejbus č. 13 totiž začne jezdit v prodloužených intervalech, než na které byli lidé zvyklí. „Do Černic jsme trolejbusy ubrali,“ potvrdil dopravně–provozní ředitel dopravních podniků Václav Zikmund. Méně, než byli cestující zvyklí, začne jezdit i jeden z nejvytíženějších plzeňských autobusů, třicítka. Pomoci jí má linka č. 29 z Doubravky do Teslovy ulice. „Cestující, kteří byli zvyklí jezdit třicítkou z Košutky, mohou teď použít tramvaj a v centru přesednout na trolejbus č. 17 či 18. Trasu zvládnou rychleji,“ míní Zikmund.

Podle něj stojí za to všechny jízdní řády řádně prozkoumat a vytipovat si nejvýhodnější trasu jinými linkami, než na které byli lidé dosud zvyklí. Všechny trasy i jízdní řády zveřejnil podnik na webových stránkách pmdp.cz. Lidé, kteří k nim nemají přístup, mohou využít podnikové telefonní linky 378 037 485, kde jim poradí operátorka. Informace mají i pracovnice v dopravních obchodních centrech buď na Denisově nábřeží, nebo v Tylově ulici. Nový provoz optimalizované dopravy vychází z průzkumů veřejné dopravy, které ukázaly, kde jezdí po městě poloprázdné spoje. Dopravní podniky podle nich upravily spoje tak, aby byly lépe využívané a podnik přitom nenajezdil po městě více kilometrů než dosud, tedy zhruba 15 milionů kilometrů.

Přestože začne nový dopravní systém teprve fungovat, už nyní má mezi cestujícími své kritiky. Stěžují si například lidé pracující na Borských polích, kterým sem přestane jezdit linka č. 41. „Byla zrušena a začne jezdit přímo z Křimic na Vinice, což mi přijde jako velmi špatný krok. Ukončila se tak dostupnost mezi centrem města a Borskými poli,“ tvrdí Ondřej S., který na Borských polích pracuje. Kritizuje i to, že nová trolejbusová trať je jen málo vytížená přestože stála 150 milionů korun.

Kudy pojedou linky veřejné dopravy

Tramvaje:

beze změn

Trolejbusy:

10 - Černice – Čechurov, rozcestí – Mrakodrap – CAN, Husova – Skvrňany, Škoda VII. b.
11 - CAN, Husova – Mrakodrap – Hl. nádr. ČD, Americká - Ústř. hřbitov II
12 – Letkov – Božkov – Hl. nádr. ČD – Americká – Zátiší – Nová Hospoda
13 - Doubravka, Na Dlouhých – Angl. nábř. – Nám. M. Horákové – Černice – Černice, nákupní zóna
14 - Bory, Heyrovského – Tyršův most – Zimní st. – Hl. nádr. ČD, Americká
15 - Lobzy, Pod Vrchem – Hl. nádr. ČD, Americká – Mrakodrap – Borská Pole, Teslova (– Nová Hospoda)
16 - Doubravka, Zábělská – Hl. nádr. ČD, Americká – Mrakodrap – Dobrovského – Bory, Heyrovského
17 - Doubravka, Zábělská – Hl. nádr. ČD, Americká – Mrakodrap – Borská pole, Folmavská – Nová Hospoda
18 - CAN, Husova – Koperníkova – Borská pole, Teslova

Autobusy:

20 - Zruč-Senec – Bílá Hora – Malická – Mrakodrap
21 - Litice, Veveří – Bory – Sukova – Obchodní, rondel
22 - Koterov – Nám. M. Horákové – Doudlevce ETZ – Dobrovského – Škoda VIII. brána
23 - Bory – Radobyčice – Černice, náves – Nám. M. Horákové
24 - Bory – ZČU – Skvrňany, sídliště
25 - Vinice – Fakultní nemoc. Lochotín
26 - Bory – Valcha – Lhota – Nová Ves
27 - (v provozu v příšt. roce) Košutka – Kotíkovská – Sady Pětatřicátníků – Mrakodrap
28 - CAN– Sady Pětatřicátníků – Doubravka, Zábělská – Bukovec
29 - Doubravka, Zábělská – Nám. M. Horákové – Sukova – Borská pole, Teslova
30 - Košutka, Krašovská – Ul. Družby – Nám. M. Horákové – Bory – Borská pole, Teslova
31 - Nám. M. Horákové – Hradiště
32 - Bory – Radobyčice – Černice, náves – Černice, nákupní zóna – Starý Plzenec, Sedlec
33 - Muzeum – Fakultní nemoc. Lochotín – Košutka, Krašovská
34 - Hl. nádr. ČD, Americká – Mrakodrap – Sady Pětatřicátníků – Fakultní nemoc. Lochotín – Škoda JS – Třemošná
35 - Hl. nádr. ČD, U Ježíška – Mrakodrap – CAN – Radčice – Malesice – Křimice
40 - Muzeum – Košutka, Krašovská
41 - Vinice – Sady Pětatřicátníků – CAN – Křimice
51 - Nám. M. Horákové – Koterov – Starý Plzenec
52 - Doubravka, Zábělská – Chrást – Smědčice – Bušovice
53 - Doubravka, Zábělská – Červený Hrádek – Kyšice – Dýšina, Nová Huť
54 - Doubravka, Zábělská – Červený Hrádek – Dýšina, Nová Huť – Chrást
55 - CAN – Skvrňany – Vejprnice – Tlučná
56 - Vinice – Sady Pětatřicátníků – CAN – Křimice, Chebská – Město Touškov
N1 - N. Hospoda – Zátiší – Borská pole – Bory – Mrakodrap – Nám. Republiky – Hodonínská – Bolevec
N2 - Černice – Nám. M. Horákové – Světovar – Mrakodrap – Skvrňany
N3 - Doubravka – Lobzy – Mrakodrap – Sady Pětatřicátníků – Košutka, Krašovská
N4 - Lhota – Valcha – Litice – Bory – Mrakodrap – Nám. Republiky – Hodonínská – Okounová BUS – Bílá Hora
N5 - Koterov – Nám. M. Horákové – Mrakodrap – Přední Skvrňany – Křimice, Chebská – Radčice – Malesice
N6 - Červený Hrádek – Doubravka, Zábělská – Lobzy, Pod Vrchem – Mrakodrap – Sady Pětatřicátníků – Košutka. Krašovská