Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Povedou koleje na Borská pole? Část radních teď couvá

Plzeň – Nad slibovaným prodloužením tramvajové trati na Borská pole se začínají vznášet otazníky a je možné, že ze stavby za více než půl miliardy korun nakonec sejde.

14.12.2010 24
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

A to i přesto, že na stavbu má přispět Evropská unie asi 150 miliony korun, a navíc pozemky pod budoucím kolejištěm radnice velmi draze vykupovala a majitelům platila nejen penězi, ale v některých případech dokonce činžáky na Americké třídě. Směny si totiž někteří majitelé parcel vymínili a město jim na požadavek kývlo.

Jenže kolejiště vedoucí z konečné tramvaje č. 4 na Borech k Západočeské univerzitě na Zelený trojúhelník se teď přestává líbit některým sociálním demokratům, kteří usedli na radnici. „Je to obrovská investice. Dal bych sem přednost trolejbusové dopravě,“ prohlásil ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký. Argumentuje zejména bytovou výstavbou, ze které zbylo z plánovaných 2,5 tisíce nových bytů jen 600 a také tím, že jen pro obslužnost univerzity není stavba tramvajové trati nezbytná.

Náměstek primátora pro dopravu Miloslav Šimák (ČSSD) prohlásil, že trolejbusové vedení by stálo odhadem zhruba destinu toho, co tramvajové kolejiště. „Mojí vizí je, že za ušetřené peníze bychom mohli opravit koleje v Pražské ulici nebo další část na Lochotíně,“ podotkl Šimák s tím, že jednání ze zbytkem radních ohledně zvážení nutnosti stavby jej teprve čekají.

Trolejbus by podle něj nekopíroval trasu plánovaného kolejiště vedoucího z konečné na Borech Kaplířovou ulicí, ale k univerzitě by mířil z druhé strany. „Navázali bychom na nynější trolejové vedení od Jižního nádraží na Borská pole, kde by u Teska uhnulo a vedlo právě k univerzitě,“ popsal trasu Šimák.
Technický náměstek primátora Petr Rund (ODS) však s prodloužením tramvaje z Bor Kaplířovou ulicí směrem k univerzitě dál počítá. „Je to věcí vysvětlování argumentů,“ prohlásil Rund s tím, že věří, že jej koaliční partneři pochopí. Argumentuje zejména tím, že tramvajová trať je sice investičně náročnější, ale levnější bude její provoz. „Stavíme to pro příštích sedmdesát až sto let. Navíc je třeba zrekonstruovat křižovatku na konečné na Borech a s tím stavba počítá,“ uvádí Rund.

Někdejší ekonomický náměstek města Vladimír Duchek (Pravá volba) se s Rundem shoduje v tom, že strategická rozhodnutí nemůže město měnit podle momentálních argumentů. „Tramvajová trať je součástí Integrovaného plánu a týká se i dalších partnerů, hlavně univerzity,“ upozorňuje Duchek.

Autor: Dana Veselá

14.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 24
SDÍLEJ:
Policie kontroluje kotoučky z tachografu. Ilustrační foto.

Šoféři nedodržují přestávky

Naši prvňáci ze 7. ZŠ Plzeň

Plzeňsko - Ve středu 18. října najdete v Plzeňském deníku prvňáky ze 7. ZŠ Plzeň. Nezapomeňte si koupit noviny.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Nejslavnějšího rodáka Dobříče už připomíná pamětní deska

Dobříč – Malíř a ilustrátor Václav Karel se narodil v roce 1902.

V centru Plzně nefungovaly semafory, dopravu řídila policie

Plzeň - Policie se o nefunkční světelné signalizaci dozvěděla až z kamerového záznamu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení